Stel ik begin een religie waarin de bivakmuts centraal staat, mag ik deze dan wel dragen op straat en tijdens het tanken?

N.A.V. de sluier vraag.

Stel dat ik een religie begin, waar mensen zich laten registreren en de bivakmuts dragen omdat dit als symbol voor het "ons" geloof is gekozen, mag ik deze dan dragen op straat onder het mom van vrijheid van religie?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Religie
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik zou ook het niet betalen van belasting aan de leerstellingen toevoegen...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Rare stelling "ik begin een religie". Volgens mij heb jij een heel wrange kijk op de maatschappij op die manier.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik doe mee flora, stuur je een bivakmuts en een heilig boek?

Het beste antwoord

Als je het lang genoeg volhoudt wel.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (8)

Dat heet dan geen religie maar een sekte.

Er is geen ruimte voor sektes en nieuwe religies meer. Ze zullen gelijk in de kiem gesmoord worden.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nog wel, maar dan richt Gertruda Wilders de anti-bivaksmutspartij op on de naam, partij voor het gehele gezicht (PGG) ...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja dat mag. Mits er een foto van je gezicht op de voorzijde van je bivakmuts staat.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Maar je heb vrijheid van religie, ofwel dan zou dit wel mogen. Er is een religie/sekte die ook dolken in het openbaar mogen dragen vanwege de religieuze achtergrond.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dolken vallen gewoon onder de Wet Wapen en Munitie...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja dus, jij en ik mogen niet met een dolk rondlopen.
Dat gaat je hier in nederland niet lukken, echter in Canada kan dat wel, een of andere rare wet. Het record is een kerel die en geloof heeft uitgevonden waar je een dag per aar hoeft te werken. Met succes werkt hij dus nu een dag per jaar voor een compleet jaar salaris.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
lul niet, bron?
Ja hoor tijdens het tanken wel, maar als je gaat betalen zou ik als baliemedewerker je er niet inlaten. Want je kunt een potentiele overvaller zijn. Afdoen of ik bel de politie. Zo simpel is het!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
DISCRIMINATIE!!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Discriminatie? Jij bent gek.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik geloof niet dat het verboden gaat worden in jouw geval. Je mag hem nu ook al dragen, zonder godsdienstig voorschrift. Bloot over straat lopen, daarentegen mag niet. Ook niet om godsdienstige redenen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ware religie, cq bewustwording, wil juist ontmaskeren ipv versluieren.

Openbaren, ipv verbergen.