Zijn er ook mannen die burka's dragen?

Hoewel het niet makkelijk is te controleren of er een vrouw of man onder de burka zit. Zou het kunnen dat er al mannen in rondlopen?.

Toegevoegd na 3 minuten:
Zou het wel mogen, of gelden er regels voor.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Religie
2.7K

Antwoorden (8)

Over het algemeen zien de ogen er iets anders uit van een man, dus zou je het denk ik redelijk snel doorhebben.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Achter zo'n gazen gordijntje zie je de ogen niet......
Hoewel dat natuurlijk niet te zien is heb ik er een paar gevonden zie link. Allen heeft het geen religieuze achtergrond.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Zeker: 'Mannen in Burka beroven juwelier'....

Volg de link
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja, journalisten deden het in diverse documentaires. En natuurlijk zijn boerka's bedoeld om je 'onzichtbaar' in het openbaar te vertonen. Vrouwen moeten dat van hun man (oke, van de islam ook) en mannen doen dat omdat ze hun identiteit willen verbergen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Misschien is het dan toevallig een russische spion? Maar afgezien dat; Volgens de Islam mogen alleen vrouwen Burka's dragen. Dus de kans dat er mannen zijn die een Burka dragen is zeer klein.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Jazeker...het is de enige manier om als niet-moslim man de prachtige Iraanse moskeeen te bezoeken.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het zou wel kunnen.

Ik weet dat een Westerse (blonde) journaliste dat ooit gedaan heeft om incognito te blijven, en ook sommige zelfmoordterroristen gebruiken een boerka.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja hoor, vaak hebben ze dan zo een mooie riem om met een bomvest of gaan ze "shoppen" bij de plaatselijke juwelier met een kalasnikov.