Is trouwen met een kind van 16 of jonger pedofilie?

Vraag die ik stel vanwege dit nieuwsbericht:

"Duizenden vrouwen zijn gisteren in Jemen de straat opgegaan om te protesteren tegen een wetsvoorstel om trouwen met meisjes onder de zeventien jaar te verbieden. De demonstranten hielden borden omhoog met daarop de teksten: 'Verbied niet wat Allah toestaat' en 'Stop met het schenden van de sharia-wetgeving'."

http://www.spitsnieuws.nl/archives/buitenland/2010/03/trouwen_met_kinderen_moet_kunn.html

En als dat zo is, is pedofilie dan iets dat alleen gezien wordt als verwerpelijk door mensen die niet moslim & westers georienteerd zijn en hoe denken westerse moslims hierover?

Toegevoegd na 8 minuten:
Het is bekend dat deze huwelijken "geconsumeerd" en bekend is dat er met kinderen onder de 10 getrouwd wordt dus er is sprake van seks met kinderen (volgens onze maatstaven).

Toegevoegd na 30 minuten:
("worden" vergeten hier ergens boven)

Toegevoegd na 30 minuten:
("worden" vergeten hier ergens boven)

Toegevoegd na 2 uur:
Verbazingwekkend dat sommigen het begrip geslachtsrijp meteen maar gelijk stellen aan "zin om eens goed genomen te worden" stellen. Geen enkel besef van het individu, het meisje is dus ook voor sommige westerlingen een gereedschap om kinderen te baren. Stuitend.

Vragen jullie je niet af of een meisje van 12 dat geslachtsrijp is, zoals gesteld wordt, wel mentaal rijp is voor seks???? Of is het genoeg dat een MAN of religie dit voor ze bepaald?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Religie
1.3K

Antwoorden (8)

In Nederland is het trouwen van een 16 jarige geen pedofilie, maar verboden... Andere landen hebben andere definities en wetten, zoals in Jemen...

Hoe moslims erover denken, kan ik je niet vertellen...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Pedofilie is het sexueel aangetrokken zijn tot jonge kinderen.

Het trouwen met een 16-jarige of jonger KAN daar een uiting van zijn, maar dat hoeft niet. Er kan getrouwd worden zonder dat er sex bijkomt in de eerste jaren. Of beide parters kunnen onder de 16 zijn.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Stel je op de hoogte van de feiten voordat je zo'n antwoord geeft.
Je toevoeging zegt het al : ónze maatstaven.
In andere culturen gelden andere maatstaven.
Zelfs in onze cultuur was het een paar honderd jaar inde 'hogere' kringen normaal om kinderen op heel jonge leeftijd aan elkaar uit te huwelijken - ze gingen dan in de families van hun echtgenoten wonen tot ze, met zo'n 15 jaar, geslachtsrijp waren. (meisjes gaan, zoals bekend, steeds vroeger menstrueren...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Stadhouder Willem III de lateren koning van Engeland, trouwde op zijn 11e met de 9 jarige Mary.
Het is allemaal nogal tijdsgebonden. En het zat het natuurlijk ook in het samenvoegen van bezittingen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Bedoel je dat het acceptabel is onder een andere cultuur? Of alleen als het heel ver weg van Nederland is? Zou het in Belgie bijv. mogen, of is dat te dichtbij?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Enkele rare uitingen hier over "geslachtsrijp".....
De gemiddelde 16-jarige heeft een zo goed als volwassen, volgroeid lichaam, en wel in een fase dat zo ongeveer ALLE mensen dat vrouwenlichaam op zijn aantrekkelijkst vinden, al is het meisje verstandelijk zeker in onze contreien nogal aan de jonge kant.

In landen waar meisjes al vanaf veel jongere leeftijd hele gezinnen draaiende moeten houden, hebben ze op die leeftijd doorgaans wel de huwbare leeftijd bereikt.

Pedofilie is het derhalve niet ; dat is de sexuele aantrekkingskracht die volwassen mannen voelen voor zeer jonge kinderen, die de puberleeftijd doorgaans nog niet bereikt hebben.

In gevallen waarin in primitieve culturen (want dat zijn het natuurlijk gewoon) ook met veel jongere meisjes getrouwd wordt en in sommgie gevallen het huwelijk reeds voor de eerste menstruatie wordt geconsumeerd (wat overigens niet gebruikelijk is) heeft het niet zozeer met pedofilie of pedosexualiteit te maken, maar is het een culturele uitwas, meestal ineen uitgesproken macho-cultuur overigens - die wij hier gelukkig niet kennen. Of althans niet méér.

Overigens is er ook nog wel enige discrepantie tussen wat er daadwerkelijk in de Koran staat en wat er in sommige moslim-landen gebeurt. (En ook in niet-moslimlanden trouwens).
De cultuur is ook daar vrijwel altijd ondergeschikt aan de godsdienst, die daaraan eenvoudig wordt aangepast. Dat zijn wel degelijk discussies die je kunt voeren, zolang je ze maar onder de vlag van de Islam uittrekt, want die is daar an sich niet voor verantwoordelijk ; daar spelen eigenlijk altijd heel andere dingen.

Hier wordt feitelijk ten onrechte een verband gelegd tussen het culturele verschijnsel kindbruiden enerzijds, en de islam anderzijds. Onze maatstaven op andere culturen projecteren is natuurlijk makkelijk, maar de praktijk is vaak wel iets hardnekkiger.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
In onze huidige cultuur trouw je op je 35e en krijg je je eerste kind op je 45e. Misschien chargeer ik nu, maar we zijn met z'n allen absurd bezig.

Vrouwen zijn lichamelijk op hun 16e helemaal rijp voor het huwelijk en wat daar bij hoort, zeker als je in een boerendorp in Verweggistan woont. Dat dat niet strookt met onze cultuur of gewoonten, kunnen we deze mensen daar toch niet verwijten?

Ik zou hier niet willen dat meisjes onder de 18 gaan trouwen, dat past niet in onze cultuur. Wat die mensen daar doen, moeten wij ons buiten houden. Die mensen daar hoeven ook niet te bepalen of onze vrouwen mogen stemmen, autorijden, werken of blootshoofds over straat mogen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het is vooral tijdgebonden en cultureel bepaald. Amper 300 jaar geleden schonk een koning zijn dochter van 4 weg aan een andere koning en werd het huwelijk keurig ingezegend door de kerk. Jongens van 15 waren aanvoerder van legers die dood en verderf zaaiden. Kinderen vermoordden elkaar voor een erfdeel.
De regels waar jij op doelt zijn geldig in het hier en nu...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
De profeet Mohammed trouwde met een kind. Aisha. Veel weet ik er niet van, maar misschien dat in Islamkringen daaraan "rechten"" worden ontleend.
Pedofilie heeft te maken met lustbeleving t.o.v. een bepaalde leeftijdscategorie. In Islamkringen worden huwelijken altijd of vrijwel altijd gearrangeerd door de ouders, dus zal dat aspect er wel niet bij horen.

Het is wel zielig, vind ik als een meisje van 14 of 15 al wordt opgezadeld met zwangerschappen en opvoeding van kinderen terwijl ze zelf nog kind is. Ik was eens in een Turkse familie, hele aardige mensen hoor, de echtgenote was nog geen twintig en ze hadden al vijf kinderen. Het ging allemaal goed, maar ik vond het zo sneu voor haar!!
Hoe ze het zelf vond kon ik niet achterkomen. Ze sprak geen Nederlands.

Toegevoegd na 1 uur:
Maar stadhouder Willem III, de latere koning van Engeland deed men trouwen met Mary, die 9 was. Dat zal heus geen pedofilie geweest zijn, maar het veiligstellen van rechten.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Pedofilie is een door de wet bepaalde norm en heeft meer te maken met de cultuur dan met de werkelijke geslachtsrijpheid.
Als de gemiddelde levensverwachting in een bepaalde cultuur 40 jaar is valt de "midlifecrisis" rond de 20 een leeftijd waar in onze regio de kinderen nauwelijks volwassen zijn. Als 16 jarige jonge vrouw ben je in dergelijke culturen zo volwassen dat er van pedofilie geen sprake meer kan zijn omdat de vrouw in kwestie feitelijk geen kind meer is door de opvoeding en levenservaring zijn ze rijper dan de meeste Europese vrouwen van in de 20. Natuurlijk zijn er ook daar uitwassen met kinderen
maar deze zijn ook daar niet algemeen geaccepteerd.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Mijn God wat stuitend is dit -1000. Duidelijk wat je bedoeld. Stuitend!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
wat bedoel ik dan ? schijnbaar heb jij mij in elk geval niet begrepen