Omdat alles om Jezus draait bij het Christendom. In Jip en Janneke taal:

Niemand komt in de hemel omdat ieder mens een zondaar is. Jezus heeft als enige mens een perfect leven geleid zonder enige zonde. En daarna is hij vermoord. Hij heeft zijn leven voor ons gegeven.

Als je in je hart geloofd dat Jezus dit voor ons gedaan heeft. En dat geloven de Christenen. Dan zal God de zonde van deze mensen niet meer zien. Hij ziet Jezus die het perfecte zondeloze leven geleid heeft.

Daarnaast is Jezus door God naar ons gezonden. Hij was de zoon van God. God heeft ons zijn zoon gegeven zodat wij mensen van de zonden bevrijd konden worden.

Het gaat dus ook om vergeving. Vergeving van God. Dat geloven de Christenen en daarom is Jezus zo belangrijk.

Ik hoop dat ik het goed en duidelijk heb uitgelegd. Ik ben geen Christen en ik geloof ook niet in God. Maar ik ben ook niet 100% overtuigd dat het niet zo is.

Als er Christenen zijn hier die vinden dat mijn uitleg niet goed is. Dan hoor ik dat graag ik wil geen foute informatie verstrekken of iemand beledigen.
10 jaar geleden
Ozewiezewozewiezewallakristallix
10 jaar geleden
+!
Omdat het in Jip en Janneke taal is.
HeerVoldemort
10 jaar geleden
Komt door de jeugdboeken serie van Tim Lahaye, Left Behind (de laatste bazuin) deze serie ben ik ooit in begonnen en ik was er meteen verslaafd aan. In NL zijn ze na deel 12 gestopt dus de rest heb ik in het Engels gekocht. Ik vond het verhaal reuze spannend. Dat het over Jezus en God gaat stoorde mij ook niet. Gewoon heel erg spannende serie. En ik heb een tante die is Christen ik begreep haar uitleg over vergeving nooit. Door die serie wel. Toen ik dat aan haar vertelde schrok ze omdat ze zelf dacht dat haar uitleg zo duidelijk was.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Jip en Janneke een plus ;-)) +
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Die ene min kan ik niet plaatsen, lijkt mij een neutrale en goede antwoord. Een uitleg graag van deze persoon.
HeerVoldemort
10 jaar geleden
Misschien is er iemand jaloers op de plusjes. Zo veel heb ik er volgens mij nog niet gehad.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Hahaha inderdaad.
Soms valt het ook op dat sommige mensen bij alle antwoorden een min geven.
In ieder geval goede uitleg! Alleen ben ik van mening (als christen) dat een groot gedeelte (70%) om Jezus draait, maar niet alles. Aangezien er ook veel verhalen over God, de appostellen, de dicipelen en bijzondere mensen (zoals Noach, Jozef, Johannes, Maria, Marta, Paulus, Jona, Mozes, Kaïn en Abel, David, Goliath, Koningin Ester/Esther (licht er aan welke vertaling je hebt) (uiteraard :) ) enzovoort) er in voor komen.
HeerVoldemort
10 jaar geleden
Dat klopt natuurlijk wel. Maar "niemand komt tot de Vader dan door Mij" Dus vandaar dat ik zeg dat alles om Jezus draait.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Het feit dat jezelf zegt geen christen te zijn en het dan in een ¨vrij"vertaalde versie het de ander duidelijk maken wat Jezus betekent voor christenen vindt ik knap gedaan.
Niet schimpend of kwetsend , nee gewoon goede informatie op uw manier, ik zou willen dat velen uw voorbeeld zouden volgen , dan zou er minder haat en nijd zijn
HeerVoldemort
10 jaar geleden
Ja dat zou inderdaad zo zijn :-(
Ik snap dat ook niet.
Beetje respect voor elkaar en elkaars overtuigingen.

Andere antwoorden (2)

De Here Jezus is de beloofde Messias waar alles om draait in de Bijbel.
Door in Hem te geloven kunnen we kinderen van God worden.

De Here Jezus is de enige mens op aarde die zonder (erf)zonde heeft geleefd op aarde.
Het was God Zelf in een mensengedaante ( de Volheid van God woonde in Hem ),
daarom de Zoon van God genaamd ( Hij werd verwekt door de Heilige Geest) .

De profeet Jesaja omschrijft hem als Wonderbare Raadsman, Sterke God, Eeuwige Vader en Vredevorst. Al deze namen kunnen ons helpen om te begrijpen wie Jezus is, niet alleen wie hij was.

Hij stierf voor de mensen aan het kruis en droeg hiermee de straf voor de fouten van de mens, tevens versloeg Hij de vijand ( de duivel ) in het dodenrijk.
Hij stond op uit de dood en steeg op naar God met een hemels lichaam.

Hierdoor kunnen de mensen die in Hem geloven nu naar de hemel na het sterven.
Hij is naar de wereld gekomen om redding aan te bieden voor de mensen en te
vertellen hoe ze moeten leven en te vertellen over God de Vader die naar de mens zoekt en van ze houdt.

Door in Hem te geloven kunnen we de Geest van God ontvangen en eeuwig leven.

Eens verwachten we dat Hij het vrederijk op aarde zal oprichten, hoe dat gaat gebeuren staat in de Bijbel.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Simpel gezegd: zonder Jezus ga je volgens de Bijbel naar de hel. De meeste mensen denken namelijk dat alle goede mensen naar de hemel gaan, maar de Bijbel zegt: "Want allen hebben gezondigd, en komen te kort voor de glorie van God;" (Rom. 3:23). We hebben allemaal fout gedaan in ons leven, we hebben allemaal gezondigd, en daarom komen we voor God te kort. Daarom zegt de Bijbel: "en alle leugenaars, zullen hun deel hebben in het meer, welk brandt met vuur en zwavel: [het]welk is de tweede dood." (Op. 21:8) Alle leugenaars gaan dus naar de hel. Heeft u weleens een leigen verteld? Dan gaat u naar de hel. Waarom? "Want het loon van zonde [is de] dood;" (Rom. 6:23a) Door uw zonde verdient u het om dood te gaan en daarna de tweede dood (de hel) te ontvangen.

Maar denkt u dat God wil dat u naar de hel gaat? Natuurlijk niet! Dit is waarschijnlijk het bekendste vers uit de hele Bijbel: "Want God had de wereld zoo lief, dat hij zijnen alleenlijk gewonnenen Zoon gaf, [op]dat al wie in hem gelooft niet zoude vergaan, maar eeuwigdurend leven hebbe." (Jn. 3:16, KJV) Jezus is in uw plaats aan het kruis voor uw zonden gestorven, zodat als u in hem gelooft, u het eeuwige leven krijgt. Jezus was God in het vlees en heeft nooit gezondigd. "En gij weet dat hij gemanifesteerd was [om] onze zonden weg te nemen; en in hem is geene zonde." (1 Jn 3:5) "God was manifest in het vleesch," (1 Tim 3:16) Stel dat u een auto heeft gestolen en u staat voor de rechter en zegt: "U krijgt als straf of 100 duizend euro boete of een gevangenisstraf van 10 jaar." Dat is een probleem, want u heeft niet zomaar 100 duizend euro liggen, dus het ziet ernaar uit dat u naar de gevangenis gaat. Maar dan komt er plotseling iemand de rechtzaal binnen en zegt: "Edelachtbare, de verdachte is mijn vriend, ik houd van hem en ik wil niet dat hij naar de gevangenis gaat. Hier heeft u 100 duizend euro." Daarmee is uw boete voldaan en komt u vrij! Zoiets heeft Jezus ook voor u gedaan, door in uw plaats te sterven, zodat u niet meer naar de hel hoeft te gaan maar het eeuwige leven zult ontvangen, indien u in hem gelooft.

In Rom. 6:23b staat: "maar de gift van God [is] eeuwig leven door Jezus Christus onzen Heer." Als u in Jezus gelooft dan krijgt u het eeuwige leven als gift. Als ik u mijn auto geef, maar u moet er wel een maand voor werken, is het dan een gift? Nee. Een gift is een gift omdat u er niets voor hoeft te doen. Voor de gift van het eeuwige leven hoeft u ook niets te doen dan te geloven!
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Amadea
10 jaar geleden
Het woord hel komt in de Bijbel in het geheel NIET voor. Jouw antwoord is daarom op verkeerde informatie gebaseerd.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Volgens mij staat er wel zoiets als eeuwige verdoemenis: weinig verschil -_-
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Openbaring 20:13 En de zee gaf de dooden op welke in haar waren; en [de] dood en [de] HEL leverden de dooden over welke in hen waren: en zij waren geoordeeld elke man overeenkomstig hunne werken.
Openbaring 20:14 En [de] dood en [de] HEL waren in het meer van vuur geworpen. Dit is de tweede dood.
Amadea
10 jaar geleden
http://www.biblija.net/biblija.cgi?m=Openbaring+20&id18=1&l=nl&set=10
13 De zee stond de doden die ze in zich had af, en ook de dood en het dodenrijk stonden hun doden af. En iedereen werd geoordeeld naar zijn daden. 14 Toen werden de dood en het dodenrijk in de vuurpoel gegooid. Dit is de tweede dood: de vuurpoel. 15 Wie niet in het boek van het leven bleek te staan werd in de vuurpoel gegooid.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Dus omdat je het het "dodenrijk" noemt is het opeens niet meer de hel? Hades enz. is het Griekse woord voor "hel".
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Misschien moeten jullie het eerst eens eens worden over welke bijbelverteling leidend is. De metafoor met de autodief is mooi verzonnen maar gaat volgens mij volledig mank omdat de dief blijkbaar helemaal niks hoeft te doen om zijn borg te laten betalen terwijl geloof in Jezus voorwaarde voor toegang tot de hemel is.
BlauwGeel
10 jaar geleden
"Een gift is een gift omdat u er niets voor hoeft te doen. Voor de gift van het eeuwige leven hoeft u ook niets te doen dan te geloven!" Voor de gift van de auto (in uw voorbeeld) hoeft u ook niets anders te doen dan te betalen! Het eeuwige leven is dus net zo goed geen gift als de auto.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
HEL = Hades = dodenrijk (=Sjeool [Hebreews])
HEL is NIET gelijk aan de 2e dood ! Let maar eens goed op Openbaring 20:14 die Amadea aanhaalde: de vuurpoel = 2e dood, en het dodenrijk/hel wordt DAARIN geworpen. De hel KAN dus niet hetzelfde zijn als de 2e dood.
Ook het meer van vuur en zwavel = de vuurpoel : Openb.21:8 Opvallend ook dat de doden weer UIT het dodenrijk terugkomen; de "hel" is dus kennelijk NIET de plek van eeuwige pijniging! Uit de 2e dood is kennelijk geen opstanding meer mogelijk, en duidt dus op eeuwig, definitief oordeel (bijv. Op.20:10). Een hele studie op zich, maar meer dan de moeite waard!
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Iemand anders betaald in het auto voorbeeld. Er staat geen tegenprestatie tegenover. Vor de hemel moet ik in Jezus geloven. Dat is tegenprestatie.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
@mullog "De metafoor met de autodief is mooi verzonnen maar gaat volgens mij volledig mank omdat de dief blijkbaar helemaal niks hoeft te doen om zijn borg te laten betalen terwijl geloof in Jezus voorwaarde voor toegang tot de hemel is." In zo'n korte tekst kan je helaas niet de details beschrijven, maar de dief moet natuurlijk wel degene die zijn boete betaalt erkennen. Als de dief hem afwijst, en zegt "wie is deze man? ik wil niet dat hij mijn boete betaalt", dan gaat hij natuurlijk alsnog naar de gevangenis. Zo is het dus ook als wij Jezus afwijzen: hij is voor de zonden van de gehele wereld gestorven, maar je moet hem wel erkennen door geloof. 1 Johannes 2:2 En hij is de verzoening voor onze zonden: en niet alleenlijk voor de onze, maar ook voor [de zonden van] de geheele wereld.
Romeinen 10:9-10 (KJV) Dat indien du met dijnen mond den Heer Jezus zalt erkennen, en in dijn hart zalt gelooven dat God hem uit de dooden heeft gerezen, zalt du gered zijn. Want met het hart gelooft men tot rechtvaardigheid; en met den mond is erkenning gedaan tot redding.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
@ "Voor de gift van de auto (in uw voorbeeld) hoeft u ook niets anders te doen dan te betalen!" Ik zeg juist dat als je ervoor moet betalen het geen gift meer is. Veel kerken zeggen dat je allerlei goede daden moet verrichten om naar de hemel te gaan naast het geloof in Jezus Christus, maar dat is niet waar. Als je goede daden moest verrichten om het eeuwige leven te verkrijgen dan is het geen gift omdat je ervoor moet werken. En waarom kan je niet naar de hemel gaan door je goede daden? Heel simpel: je goede daden kunnen je slechte niet goed maken. Stel dat iemand een moord heeft gepleegd, wat voor goede daden moet hij dan verrichten om dat goed te maken? Dat is simpelweg niet mogelijk. Daarom is Jezus naar de aarde gekomen om in onze plaats te sterven, om in onze plaats de boete te voldoen. Galaten 2:16 Wetende dat een mensch niet gerechtvaardigd is door de werken van de wet, maar door het geloof van Jezus Christus, gelijk wij in Jezus Christus hebben geloofd, [op]dat wij gerechtvaardigd mochten zijn door het geloof van Christus, en niet door de werken van de wet: want door de werken van de wet zal geen vleesch gerechtvaardigd zijn.
Galaten 2:21 Ik frustreer de gratie van God niet: want indien rechtvaardigheid door de wet [kome], dan is Christus tevergeefs dood.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
@mullog "Iemand anders betaald in het auto voorbeeld. Er staat geen tegenprestatie tegenover. Vor de hemel moet ik in Jezus geloven. Dat is tegenprestatie." Geloven is het simpelweg erkennen van Jezus Christus. Geloven betekent in de Bijbel nooit dat je je hele leven allerlei dingen voor God moet doen. Op het moment dat je gelooft in Jezus Christus zal je nooit meer naar de hel gaan, je hoeft daar verder niets meer voor te doen. Als ik u een gift geef dan moet u het wel aannemen. Dat aannemen is geen tegenprestatie te noemen. Als ik u mijn auto wil geven en u zegt "ga weg met die auto", dan krijgt u hem niet. Zo eenvoudig is het. Romeinen 10:13 Want al wie den naam van den Heer zal aanroepen zal gered zijn.
Romeinen 10:9-10 Dat indien du met dijnen mond den Heer Jezus zalt erkennen, en in dijn hart zalt gelooven dat God hem uit de dooden heeft gerezen, zalt du gered zijn. Want met het hart gelooft men tot rechtvaardigheid; en met den mond is erkenning gedaan tot redding.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Johannes 5:24 Waarlijk, waarlijk, ik zeg tot u, Hij die mijn woord hoort, en gelooft in hem die mij zond, heeft eeuwigdurend leven, en zal niet in condemnatie komen; maar is overgegaan van dood tot leven.
Johannes 10:28 En ik geef aan hen eeuwig leven; en zij zullen nooit vergaan, noch zal eenige [mensch] hen uit mijne hand rukken.