Wat is er met Jezus gebeurd, nadat hij herrezen was uit het graf? Is hij vader geworden?, hoe oud uiteindelijk?, kortom is hier iets over bekend?

Ik ben een beetje katholiek opgevoed, kerstmis, Pasen en zo, maar verder niet. Nu kwam mijn dochter met deze vraag aan, en ik weet echt het antwoord niet. (te vinden)

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Religie
3.1K

Het beste antwoord

nadat hij herrezen is uit het graf is hij op aarde gebleven, tot hemelvaart, toen is hij opgestegen ten hemel.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (7)

Hier zijn de meningen over verdeeld. Christenen geloven dat hij na een paar weken opsteeg naar de hemel. Moslims geloven dat hij nog jaren geleefd heeft en een natuurlijke dood stierf, en ik heb ooit een ex-militair gesproken die er heilig van overtuigd was dat Jezus naar India is vertrokken om een Boeddha te worden.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Er zijn inderdaad mensen die dat geloven... sommigen zien de persoon Jezus als Padmasambhava, de tweede Boeddha, anderen denken aan Avalokitesvara/Chenrezig en die wordt inderdaad gezien als een van de vorige incarnaties van de Dalai Lama. http://nl.wikipedia.org/wiki/Jezus_buiten_de_abrahamitische_religies
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Loenie: volgens het boeddhisme was er niet maar één boeddha, maar kan ieder mens een boeddha worden. Er zijn er volgens die leer dan ook al meerdere boeddha's geweest in de geschiedenis. 'Boeddha' is dan ook geen naam, maar een titel/toestand. De boeddha die wij kennen als dé boeddha, heette Siddhartha Gautama.
http://nl.wikipedia.org/wiki/Jezus_(traditioneel-christelijk)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Jezus is niet aan het kruis gestorven, hij is in die grot gelegd en na drie dagen was hij weer fit genoeg om op pad te gaan... Dan noemen ze de herrijzenis... Hij is daarna nog een paar van zijn oude vrienden gaan bezoeken die hem verraden hadden en toen nam hij de benen... Hij ging terug naar India, naar Pahelgam, Kashmir, daar waar hij zijn opleiding genoten had... Hij leefde daar tot op hoge leeftijd, ongestoord en met zijn nieuwe apostelen in India... Daar werd hij met rust gelaten, gelukkig...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik ben Christen. En mijn antwoord is het volgende:
Jezus was dood, daar kun je echt wel zeker van zijn,
Maar de mens Jezus heeft zoveel indruk gemaakt tijdens zijn leven dat hij als het ware nog voortleefde, heel intens, in de harten en hoofden van zijn volgelingen.
Daar zijn die verhalen over Maria Magdalena en Thomas uit voortgekomen en niet te vergeten, de Emmausgangers.
Het zijn prachtige verhalen die getuigen van de liefde die men voor Jezus voelde.
Het verhaal van de Hemelvaart en Pinksteren, is voor mij een verhaal van afscheid nemen en gedenken.
Maar ja, ik ben een nuchtere Christen.
En het maakt voor mijn geloof, noch voor het medechristen zijn iets uit.
Lees even de eerste boeken van het Nieuwe Testament.
Of lees je dochter de verhalen voor uit de Kinderbijbel.
DE verhalen zijn prachtig.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als Katholiek weet je dat God uit een drieëenheid bestaat, de vader ,de zoon en de heilige geest.
Jezus was de zoon en is tijdens hemelvaart weer terug naar zijn vader gegaan.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
De Heere Jezus is 33 jaar op aarde geweest,na zijn opstanding nog 33 dagen,maar alleen zijn disipelen mochten hem nog zien
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Alle antwoorden staan in de Bijbel. Jezus is terug gegaan naar de hemel, naar zijn Vader.

Jezus’ opstanding is in feite hét fundament van het christelijke geloof.
De apostel Matthéüs bericht dat Christus’ opstanding eerst werd bekendgemaakt door een engel die aan vrouwen verscheen van wie Matthéüs er twee met name noemt, dat Jezus later aan deze vrouwen is verschenen en dat Jezus nog later aan zijn discipelen in Galiléa is verschenen. — Matth. 28:1-20; Mark. 16:1-8.
De arts Lukas vertelt bovendien nog dat de uit de doden opgewekte Jezus twee van zijn discipelen op weg naar Emmaüs troost, dat hij nog een keer in Jeruzalem aan zijn discipelen is verschenen en dat zijn discipelen zagen hoe hij uit hun gezicht verdween en ten hemel werd omhooggevoerd. — Luk. 24:1-53.
De apostel Johannes verschaft ons nog meer details over Jezus’ verschijningen na zijn opstanding. Hij vertelt over Jezus’ ontmoeting met Maria Magdalena, dat hij twee maal aan zijn apostelen is verschenen en dat Thomas de tweede maal aanwezig was en overtuigd raakte. Johannes vertelt ook over Jezus’ verschijning bij de Zee van Galiléa, bij welke gelegenheid hij Petrus drie maal vroeg of hij hem wel of niet liefhad. — Joh. 21:1-24.
Bovendien vertelt het boek Handelingen ons dat Jezus „werd opgenomen, nadat hij aan de apostelen die hij had uitgekozen, door middel van heilige geest bevelen had gegeven. Ook aan hen toonde hij, nadat hij had geleden, door vele positieve bewijzen dat hij levend was, daar hij gedurende veertig dagen door hen werd gezien”.

En hoe vond de hemelvaart plaats? Op de olijfberg. „En nadat hij deze dingen had gezegd, werd hij ten aanschouwen van hen omhooggeheven en een wolk onttrok hem aan hun gezicht. En toen zij met gespannen aandacht in de lucht keken, terwijl hij heenging, zie! daar stonden twee mannen in witte klederen naast hen, en zij zeiden: ’Mannen van Galiléa, waarom staat gij in de lucht te kijken? Deze Jezus, die van u werd opgenomen in de lucht, zal aldus op dezelfde wijze komen als gij hem in de lucht hebt zien gaan.’” — Hand. 1:9-11.