Ik denk dat het veel moeilijker is dan je zou denken. Het zou de wereld compleet veranderen (positief!) als een ieder serieus ging proberen om te leven naar de 10 geboden.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (6)

waarom niet?

Toegevoegd na 1 minuut:
ik bedoel, misschien is het iets moeilijker als vroeger, maar het is maar net hoeveel dicipline je hebt
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
+1 correct. Waar een wil is is een weg!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
+1
Ja hoor.

Ik ben een heer.
Ik vereer niemand anders.
Ik maak daar geen misbruik van
Ik hou de zaterdag in ere, ik ben dan altijd vrij.
Ik heb eerbied voor mijn ouders.
Ik pleeg geen moorden.
Ik pleeg geen overspel.
Ik steel niet.
Ik leg geen valse getuigenissen af.
Ik wil geen ander huis.

Zie je?
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Juist, zo moeilijk is dat toch niet?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
dejavu...
AWM
14 jaar geleden
Maar het blijven eeuwige waarden, dus dit is in zes dagen nog niet veranderd. Maar ja, wel irri dat je steeds dezelfde vragen mag stellen hier :(
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Kwam me al zo bekend voor, heb even zitten zoeken maar kon het zo snel niet vinden:)
Zo moeilijk is dat toch niet?

Moet lukken lijkt mij.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja hoor, mits je de liefde maar toepast in je eigen leven en in dat van anderen.
De liefde overstijgt alle geboden.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Waar een wil is, is een weg. Misschien dat je je principes wat moet bijstellen, maar het is te doen.
14 jaar geleden
we wachten met spanning af op de eerste GV'er die nog nooit gelogen heeft. voor de rest zijn het leefregels waarnaar geleefd moet worden en dat kan, maar nooit een gebod overtreden kan niet.