Waarom weren SOMMIGE kerken homoseksuelen? Beledigen de kerken God hiermee?

Toegevoegd na 2 minuten:
omdat mijn vorige vraag is verwijderd waarbij de suggestie werd gewekt dat ik op een actueel nieuwsfeit doelde (wat niet zo is) formuleer ik mijn vraag maar anders.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Religie
1.1K
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Voor God is iedereen gelijk. Voor die kerken blijkbaar niet. Zodoende krijgt het geloof een slechte naam!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
dus deze betreffende kerken zouden geboycot moeten worden volgens jou?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het is een belediging voor zowel homoseksuelen als God!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Boycotten hoeft niet, zolang iedereen maar welkom is.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ja maar DAT is dus niet zo...zou jij dan naar zo'n kerk gaan?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nee. Ik ga sowieso niet naar de kerk :)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik zou zeker niet naar zo'n kerk gaan. Een kerk is in mijn ogen een gemeenschap van mensen met een gemeenschappelijke visie. Het uitsluiten van mensen vind ik ontoelaatbaar.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ik heb geen verkeerd beeld van de kerk, was dat maar waar...het IS nou eenmaal zo...het gebeurd...zeg volg jij het nieuws nooit? dat sexueel misbruik van die dominee's etc is zeker ook niet waar?

Het beste antwoord

In sommige kerken begrijpt men de strekking van het Nieuwe Testament niet.
Nee, domheid is geen belediging.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (12)

Omdat in kerken mensen heersen!

Wanneer je de bijbel serieus zou nemen, zou je homo's niet mogen weigeren, want hij zegt immers: 'Heb uw naasten lief'. Dus in mijn beleving een belediging naar god.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Omdat in de bijbel staat dat 'sodomie' een 'gruwel Gods' is, en omdat in de bijbel staat dat je je zaad niet mag verspillen.
Kerken die dat soort prehistorische teksten nog steeds ter harte nemen (naar eigen goeddunken...) weren homo's uit hun kerk.

Toegevoegd na 1 minuut:
Dat God liefde is wordt door helaas door vele 'kerkgangers' nogal eens vergeten...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
God schiep de mens naar zijn evenbeeld staat in de bijbel dat heb ik nog goed onthouden van vroeger en heb uw naaste lief als uzelf ook zo'n mooie leefregel.

Maar helaas hebben/maken kerken hun eigen regels en zaaien daarmee nogal wat haat en onbegrip.
Waarom ze het doen? Puur omdat ze teksten in de bijbel verdraaien naar hun eigen opvattingen en angsten.
Beledigen de kerken God hiermee?
Absoluut ze hebben niks van de bijbel begrepen en dit zeg ik als niet Christen :)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Mijn antwoord is ook verwijderd......

Dus nog maar eens:

Ja, ik vind van wel.
Echter:
God kan natuurlijk niet beledigd worden, daar staat hij/zij boven.
God, als die bestaat, houdt van alle mensen en is liefde! De groeperingen, mensen, personen, verenigingen, kerken e.d. die sommige mensen op grond van geaardheid weren, vind ik liefdeloos.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Precies!! Van mij een pluspunt!! Helaas krijg je die niet want ik kan ze nog niet uitdelen...:(
Ik kan me zo boos maken als ik zulke dingen op het nieuws hoor..
God houd van iedereen, en wie zijn die mensen in die kerken dat zij dat mogen bepalen, en dat zeg ik als katholiek persoon... maar ik schaam me hier diep voor... ik wil er eigenlijk niet meer bijhoren... nu ben ik niet echt gelovig hoor..
God heeft toch alles bepaald? Dus ook dat er homosexuelen zijn en ook dat er mensen zijn die problemen hebben met een bepaald feit. Hij zal zich dus niet beledigd voelen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
De kerk hoort er voor iedereen te zijn, en zeker voor de zoekende medemens, die zich er thuis moet voelen.
Alleen zijn ze zover afgedwaald van de bron, dat ze eigenlijk geen bestaansrecht meer hebben.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
De Bijbel bestaat uit het Oude en het nieuwe Testament.
Het O.T. zijn de vijf boeken van Mozes, waarin de wetten staan, en verder verhalen van gewone mensen en profeten en koningen, die ervaringen met God hebben gehad en daarover vertellen, of daarover wordt verteld.
In de cultus van de Israelieten was opgenomen dat het volk zich niet met sodomie moest ophouden, en geen zaad verspillen en zo. De wetten waren gericht op voortleven en overleven. en dan is homofilie een taboe, niet toegestaan, want als een heel volk dat is, dan sterven we uit.
In het Nieuwe Testament leert Jezus dat we niet moeten leven naar de letter van de wet, maar dat we onze naaste moeten liefhebben als onszelf en God bovenal.
We leren in het nieuwe testament dat we vooral naar de zin van wetten moeten kijken.

In sommige kerken zijn ze dat vergeten, en houden ze nog steeds die oude woestijnwet aan. We zijn nu zo overbevolkt, dat het me absoluut geen zonde meer lijkt als er wat minder kinderen worden geboren.
De liefde is de vervulling der wet.

De RK kerk heeft het er moeilijk mee, sommige protestante kerken ook (die alles nog letterlijk nemen).
Maar van de RK kerk vind ik het een onmogelijke spaggaat.
De helft van de priesters is misschien wel homosexueel.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
In het NT (Matteüs 5:17-20) zegt Jezus juist dat alle wetten uit het OT nageleefd moeten worden, en onverminderd geldig blijven totdat alles is vervuld. Dus welke uitspraak moeten we nu geloven? Jezus die zegt dat de oude wetten nog wel gelden en nageleeft moeten worden, of Jezus die zegt dat de oude wetten niet belangrijk zijn, zolang je god, je naasten, en jezelf liefhebt?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
@simplynotedible: dat is toch duidelijk? De uitspraak die op een gegeven moment het beste uitkomt.
Elke homosexuele man of vrouw mag de kerk bezoeken.Word ook niet onkend,maar ze mogen de homofilie niet praktizeren.Dus ze moeten leven zoals jezus leefde...zonder sex(uele gedachtens.)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Wie zegt dat Jezus geen seks of seksuele gedachtes had? En als dat zo zou zijn, zouden we dan niet allemaal celibatair moeten leven in plaats van ons alleen te onthouden van homoseksualiteit?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Jezus was niet getrouwd,zover ze weten en zegt de kerk niet dat sex buiten het huwelijk een zonde is?Daarom denk ik,of mag ik hopen dat jezus geen sex had.Anders zijn het wel huichelaars die ons van alles en nog wat wijsmaken in de kerk.
Inderdaad, het gaat niet om de seksuele geaardheid zelf. Het is wat men ermee doet.
Maar sommige kerken doen dit denk ik omdat ze de seksuele geaardheid zelf als zonde beschouwen, mogelijk zelfs in extreme gevallen zouden ze als onrijn beschouwd worden en met aanwezigheid de kerk "besmetten" misschien ?
Ik weet het niet of dat zo is, het is een gedachte.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Omdat de bijbel behoorlijk ondubbelzinnig is in het veroordelen van homoseksualiteit.

Natuurlijk is die veroordeling van homoseksualiteit behoorlijk achterlijk, maar dat is een kenmerk van het christendom, niet van die individuele kerken. Die kerken zijn alleen maar recht in de leer.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
De mensen die homosexuelen weren beledigen God niet. God laat zich niet beledigen door zijn eigen schepsels. Hij denkt alleen, gut, gut....
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
omdat bepaalde mensen denken dat ze weten wat God wilt. Ze denken dat God de Bijbel geschreven heeft, maar die is geschreven door mensen en goedgekeurd door de kerk. Dit is al zolang geleden dat de Bijbel niet meer serieus genomen kan worden.