wat zijn dat voor een mensen?

ik was laatst in amsterdam en toen kwam er een man in een oranje jurk naar me toe, hij was kaal en wilde me bekeren ofzo.....een soort jehova maar dan anders...ik ben maar doorgelopen maar waarom staan die mannen in oranje jurken op straat mensen aan te houden?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Religie
1.1K
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Waarom heb je het hem niet gevraagd?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ik vond m eng..en noemde me sjantie ofzo..ik dacht zo heet ik niet..hele rare man
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
nee ik liep snel door...ik dacht eerdt dat het een voetbal suporter was....
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Wat een goeie vraag Naat!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Hierisnaat staat er toch! dus ik zeg goeie vraag Naat.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Heirisnaat, toch? :)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
??
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
je naam omgedraait :')
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ze snapt het wel hoor!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ik snap jullie nog steeds niet maar bedankt voor de antwoorden...ik ga me erin verdiepen

Antwoorden (8)

Hari Krisna.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dan ben je er eentje van de Hare Krishna tegen het lij gelopen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het zijn Hare Krisna volgelingen en ze willen net zo als iedere religie zieltjes winnen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Is van de Hare Krishna, lees er hier meer over:
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het zou ook nog een volgeling van de Bhagwan kunnen zijn : die hadden allemaal oranje gewaden aan. (Je kunt het googlelen, dan kan je over zijn visie lezen)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
AWM
14 jaar geleden
Ja, maar die sekte en hun leider is al zo lang dood, dat je daar niets meer van ziet.
Die mensen willen je uitnodigen om bij hun 'groep' te horen. Net zoals de meesten wil men bij een groep horen. En die groep is beter naarmate hij groot wordt/is.

Die meneer wil niet alleen zijn. Hij wil dat zijn groep groter wordt. Dus wil hij mensen bekeren.
Net zoals Geert Wilders. Die wil ook dat iedereen 'zijn waarheid ziet'. Hij wil niet alleen hierin zijn. De groep moet steeds groter worden.

Want een grotere groep heeft meer macht. Dus men wil niet alleen zijn en hij wil macht hebben.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Krishnaisme lijkt in veel opzichten op Christendom. Behalve het feit dat elke hindoe kent Jesus als één van incarnaties van god Rama (=Vishnu, waarvan Krishna een andere incarnatie is) of van zijn Shakti dat weet ik niet zo goed, maar in principe is het dezelfde. Er zijn er in het algemeen bijna hetzelfde principen van goed en kwaad, leven en dood, liefde, vergeving, etc weergegeven. Niet te vergeten dat Krishna volgelingen hun visie grotendeels op Bhagavad-gita baseren, een epus die in vergelijking met vele andere hindoeistische teksten best wel jong is. Dus religie is later ontstaan, als een afzonderlijke leer vanuit een bredere context. Net als Christendom, valt Krishaisme onder dualistische religies (Creator/Creation) in tegenstelling voor non-dualistische filosofies zoals Advaita Vedanta of Zen, of Taoisme.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Je hebt al heel veel tekst en goede uitleg gehad.
Maar deze wilde ik je niet onthouden.

" Hare Krishna's op de dam
Douwen in je hand een brieffie
Hoe je happy leven kan

Zo te zien en volgens mij
Zijn ze zelf niet zo blij"

;)

Tekst Tol Hansen
Lied " Big city"