Ik wil de Soerahs uit de Koran kunnen reciteren, maar ik kan het niet goed onthouden, wat is een optie?

Ik wil de graag de Soerahs uit de Koran kunnen reciteren, maar ik kan het nie goed onthouden. Is er een optie om iets goed te kunnen onthouden?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Religie
3.1K
Ritsuka
10 jaar geleden
oefenen, oefenen en oefenen
anneliez
10 jaar geleden
En luister naar de manier waarop ze gereciteerd worden. Vaak zit daar een bepaalde intonatie in zodat je de tekst makkelijker onthoudt (net zoals je een lied je makkelijker onthoud dan een gewoon stuk tekst
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Waarom wil je dat?
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
@Mullog, het is aangeraden in ons geloof om Hifz te worden. Dat is het helemaal onthouden van het boek Koran. Als u bijvoorbeeld christelijk bent, vind u het onthouden van de hele bijbel toch ook prachtig?
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
@Ersan Het lezen van de koran en het discussieren over de betekenis van verzen, daar kan ik wel nut van inzien omdat dit tot inzicht kan leiden. Maar de traditie om het hele boek van buiten te leren dat is naar mijn bescheiden mening zinloos en verspilling van tijd en energie. Maar ieder het zijne. De bijbel van buiten leren is onmogelijk. Niet alleen is de bijbel omvangrijker, hij is niet op rijm wat het vrijwel onmogelijk maakt en daarnaast is het dan de vraag welke versie of vertaling je van buiten zou moeten leren want in tegenstelling tot de koran, waar alle moslims het eens zijn over de tekst, zitten in de verschilende bijbelversie nog wel verschillen. Er is in het christelijk geloof daarom geen enkele traditie om hem te onthouden en men vindt het daarom ook niet prachtig. Dat brengt mij op nog een vraag. Is Hifz dan de arabische originele grondtekst want dat betenekt volgens mij dat 99% van de mensen niet eens weten wat men zegt omdat de taal niet beheerst wordt.

Antwoorden (2)

Volgens onderstaande bron is het relatief makkelijk om de soerahs thuis zelf van buiten te leren met behulp van de geluidsbestanden
die men via deze bron kan downloaden.

Maar er wordt ook het volgende aangeraden:

""Om de Qor-aan te leren dient men eigenlijk les te volgen bij een sheikh die de Qor-aan en de tadjwied (recitatieregels) goed kent.

Met behulp van onderstaande geluidsbestanden -- in onderstaande link naar de bron van deze copypaste -- kan een persoon ook thuis studeren, door te lezen en te luisteren, maar toch blijft het belangrijk om regelmatig datgene wat men van buiten geleerd heeft, te laten controleren door iemand met voldoende kennis hierover, om eventuele fouten te corrigeren.

Want 1 verkeerde letter in een woord kan de betekenis van dat woord helemaal veranderen. ""

http://www.uwkeuze.net/Koran%20leren/Koran%20leren.html
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Beste Ersan, veel oefenen en het herhaaldelijk luisteren naar recitaties van een en dezelfde Surah. Kwestie van geduld dus.

Mocht je net beginnen met het leren van Surahs uit de Koran zou ik je aanraden om te beginnen met Surah Al-Ikhlaas en Surah Al-Asr (ervan uitgaande dat je Al Fatiha al kent). Dit zijn relatief korte Surahs die je binnen een week uit je hoofd kan reciteren.

Ook heeft het fonetisch opschrijven van een Surah mij flink op weg geholpen.