bij welke godsdienst word er geen grafsteen geplaatst ?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Religie
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Bij de godsdienst waar mensen geen geld hebben voor een steen..

Antwoorden (3)

Hindoe daar worden ze verbrand
Robby BB
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
teusvh
10 jaar geleden
Als ze dat zouden doen was de Ganges al helemaal gedempt! Want het verbranden gebeurt bij voorkeur aan de oever van deze rivier, waarna de as over het water wordt gestrooid.
Parsi (India) laten hun doden door gieren opeten. Een grafsteen is dan niet meer nodig.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Naar mijn bescheiden mening heeft een steen op een graf totaal niets te maken met enig geloof , het heeft volgens mij meer te maken het de financien .
Is er geld voor om een steen op het graf te zetten ? Het zijn kostbare zaken , hebben de nabestaanden daar geld voor over of hebben ze het liever in hun eigen portemonnee ?? Daar ligt het tegenwoordig meer aan denk ik , er zijn gevallen bij waar de familie al zit uit te kijken of hun zieke familielid euthanasie wil doen , want dan staat de familie al in de rij voor de erfenis te halen. Nou dan zal er zeker geen steen geplaatst worden , maar als er een zeer geliefde familielid is overleden zal men hoe dan ook , al moet men alles bij elkaar schrapen , geld er voor over hebben om de laatste rustplaats af te dekken met een steen . Wordt ook wel als eerbetoon gezien aan de overledene
Het kan ook voorkomen dat de overledene in een algemeen graf wordt begraven , dus dat er meerdere vreemden in zo'n graf begraven kunnen worden , dan staat er ook vaak geen steen op , en als er toch door iemand een steen opgezet wil worden zal men toestemming moeten vragen aan de nabestaanden van de overledenen die ook in hetzelfde graf liggen Dus op deze manier kan het ook zijn dat nabestaande ervoor kiezen om dan maar geen steen te plaatsen omdat er ook nog vreemden in hetzelfde graf liggen. Maar volgens mij heeft dit niets en dan ook niets met enige religie te maken.

Toegevoegd na 2 minuten:
foutje " het heeft volgens mij meer te maken het de financien "
moet zijn : het heeft volgens mij meer te maken met de financien