De Hijab, Khimar, Chadork, Nikaab en Boerka.

Hijab is een gewone hoofddoek.
de khimar lijkt goed op de hijab, maar het is een capevormige doek die een stuk langer is waardoor ook nek en schouders worden bedekt. Het gezicht blijft wel volledig vrij.
de chador is een mantel die lichaam en hoofd omhult, maar het gezicht volledig vrijlaat.
de nikaab is net zoals een chador, maar bedekt ook nog eens neus, mond en wangen.
de boerka bedekt het lichaam compleet en laat alleen een gaas over om door te kijken

Toegevoegd na 47 seconden:
Ze zijn hier dus opgesomt in volgorde van lengte/bedekking van de hoofddoek.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ik heb in Marokko een variant boerka gezien waarbij een oog onbedekt is en een oog bedekt.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Oké, wat apart. En je weet zeker dat het geen piraat was met een boerka om?
Was het ook echt een andere sluier?
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Het was een "normale boerka" zoals je die hebt met een spleet waar men dan met beide ogen doorheen kan kijken. Alleen in die specifieke streek in Marokko (ik zal nog wel eens kijken of ik niet toevallig een foto gemaakt heb) was dan een van de ogen ook dicht. Dus ze keken maar met een oog "naar buiten". Een heel vreemd gezicht.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Een soort van boerka 'extended version' ofzo? Zo van: Het lichaam verleidt je niet tot zonde, eventueel beide ogen wel... nou, dat dan ook niet meer, want we plakken één oog af misschien? Of het waren moslima's met een lui oog.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Het was er niet een maar het was gebruike.ijk in die streek.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Heb je nog een foto gevonden? Ik ben wel erg benieuwd!