Als er leven wordt gevonden op een andere planeet, wat is dan de religieuze verklaring?

Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
in: Religie
1.1K

Het beste antwoord

God heeft het tegen beter weten in nog een keer geprobeerd.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Guidance, heel veel gelovigen, zoals ik die ken, sluiten zich volkomen af van de rest van de wereld door geen kranten te lezen en geen tv te kijken. Ze weten totaal niet wat er in de wereld omgaat ze zijn alleen bezig met hun gezin en de kerk. Vanuit die hoek kan je niet veel begrip verwachtte om mee te denken hoe de aarde te redden Natuurlijk is dat hun keus. Deze gelovigen zetten zich in voor zijn eigen kerk en leven in een heel klein wereldje, dus de aarde redden van de vervuiling is voor velen te ver weg.

Andere antwoorden (6)

Kijk dit vind ik nou een goede vraag. Ben benieuwd wat zou nou weer weten te verzinnen. Ik weet zeker dat ze wel even twee keer moesten slikken toen bekend werd dat er water op mars is!
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
De meeste gelovigen is het ontgaan wat het werkelijk betekent dat er water gevonden was op mars.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
deboender ik heb en pers. bericht voor je.
Het feit dat er destijds een mens op de maan geland was, heeft grote beroering veroorzaakt onder veel gelovigen. Immers de aarde was geschapen voor de mens en het reizen naar de maan werd door velen gezien als hoogmoed en het zoeken naar de hemel. Als er nu ook nog ander leven gevonden wordt op een andere planeet dan zou dat een soort aardbeving zijn onder de gelovigen van een ongekende omvang. Een deel zal dat andere leven totaal ontkennen en afdoen als verzinsel en werk van de duivel , een ander deel zal waarschijnlijk afhaken van hun kerk of zich aansluiten bij een ander geloof. Het hele scheppingsverhaal komt in het gedrang en daarmee ook de geloofwaardigheid van de Bijbel. Het zou ongekende en nooit eerder voorgekomen gevolgen hebben voor het geloof.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Ik weet niet of je opgelet hebt de afgelopen 100 jaar, maar het scheppingsverhaal is al door diverse wetenschappelijke disciplines onderuit gehaald: Het is al lang duidelijk dat het heelal, aarde en mens niet in 6 dagen zijn geschapen. Dat heeft gelovigen er echter niet van weerhouden te blijven geloven (en een kleine groep zelfs om letterlijk in het cheppingsverhaal te blijven geloven).
Dus buitenaards leven kan er ook nog wel bij ;)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Ik denk niet dat ik100 jaar lang heb opgelet, maar ik ken je stelling, toch zijn er in nederland nog millioenen mensen die in het scheppingsverhaal geloven. Zelf denk ik dat het een simbolisch verhaal is en niet letterlijk. Zelf geloof ik in de evolutie, dus niet in het bijbelverhaal. De kans dat er buitenaards leven is, is groter dan dat het er niet is. groeten.
Maakt niet uit, maar ze vinden wel een verklaring. De fantasie van gelovigen is even groot als de eeuwigheid waarin ze geloven.
15 jaar geleden
AWM
15 jaar geleden
Is het ook. Het is mijn mening en die is bijzonder
subjectief. Wie heeft er een objectieve mening?
Een antwoord kan zijn, wat ook het antwoord is op vele andere bewijzen van geschiedenis van de aarde: Het is een nieuwe uitdaging van god om de standvastigheid in het geloof te testen.

Het zou ook in het verlengde liggen van wat Ed Dijst heeft aangegeven.

Hierbij is het wel van belang wat voor leven we zouden vinden: Primitief leven, verder ontwikkeld leven, leven waarmee we kunnen communiceren, ‘leven’ op een ander niveau van bewustzijn of fysieke samenstelling (maw niet koolstof-verbinding).

Immers, volgens veel gelovigen is de mens het superieure en bepalende wezen op aarde. Alle andere diersoorten zijn ondergeschikt aan hen. Indien het buitenaardse leven lagere ontwikkeling lijkt te hebben doorgemaakt, zou het kunnen zijn dat ze dit als ‘teken’ van hun god zien als goedkeuring om te ‘migreren’.

Dit vraagstuk roept bij mij nieuwe vragen op: Waarom zijn het niet de gelovigen (vaak zijn de ‘directeuren’ van grote bedrijven Christenen of andere religieuze instelling) die proberen de aarde te redden van vervuiling (ik zie ontzettend veel auto’s rijden met een visje erop). Dit met betrekking tot leven op onze eigen planeet dat binnen nu en 150 jaar uitgestorven kan zijn. Was dat de bedoeling van deze god of is dat de ‘zonde-vloed’?
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Wat is daar nou moeilijk aan?

Als God het leven op 'onze' planeet kon scheppen, waarom dan niet op andere planeten?
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Door de loop der jaren hebben godsdiensten hun regeltjes en verklaringen aangepast.

Als over enkele jaren onomstotelijk word vastgelegd dat Jezus eigenlijk een ontsnapte gek was, zullen ze er vanzelf weer een draai aangeven om alles weer kloppend en logisch te maken.