Waar vind ik een lijst met de bekendste bijbelverhalen (incl de plaats in de bijbel)?)

Ik zoek een lijst met de bekendste bijbelverhalen. Dus de schepping, de profeten van Baal, het verhaal vd zaaier ed., inclusief de plek in de bijbel. Deze lijst wil ik voor in mijn bijbel plakken, zodat ik een verhaal snel terug kan vinden.

Alvast bedankt!

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Religie
1.5K

Antwoorden (2)

In de inhoudsopgave van een kinderbijbel misschien? Voor een kinderbijbel worden de bekendste verhalen er vaak uitgehaald, maar het verschilt wel per kinderbijbel. Zo heeft Woord voor Woord een andere volgorde (begint met Abraham)" de Kijkbijbel van Kes de Kort is wel heel basaal, in Om te Beginnen staan wel vooral de bekende verhalen. In Het grote Avontuur van God en Mensen staan natuurlijk ook de bekendste verhalen, maar ook wel wat minder bekende.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Als het goed is behoort in elke gewone huisbijbel dit achterin te staan.
ik heb hier eens lijst voor u, ik hoop dat je dit bedoelt

Toegevoegd na 2 minuten:
Klik op bovenste zwarte vlak

Toegevoegd na 3 minuten:
toevoeging hierboven is niet van toepassing , foutje

Toegevoegd na 18 uur:
Toevoeging:
Van de schepping en dergelijke staat natuurlijk in het eerste bijbelboek Genesis en verder alle andere verhalen kun je vinden in het Oude Testament , die staan niet specifiek in een lijst , maar wilt u snel iets zoeken kijk dan eens op de site van online bijbel en en zet een trefwoord in een zoekopdracht , dan heb je vaak alle gegevens direct
Bronnen: