gebruik medicatie tijdens de ramadan is het verplicht om te vasten of niet?

ik ben een jongeman van 32 jaar en diverse psychische klachten.
mijn vraag is dat ik medicatie gebruik en is het verplicht om te vasten tijdens de ramadan?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Religie
1.1K
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Na 32 jaar ben je nog niet op de hoogte?

Antwoorden (2)

Overleg met arts of apothekerMoet u medicijnen gebruiken en wilt u in de ramadan vasten? Dan doet u er goed aan, te overleggen met de apotheker of met de arts die de medicijnen heeft voorgeschreven. De apotheker kan zo nodig telefonisch overleggen met de arts. Het beste is erover te komen praten voordat de ramadan begint. Doe dat in elk geval als u tijdens de ramadan klachten krijgt
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
De mensen die een (tijdelijke) ziekte hebben en waarbij de ramadam voor een vertraging van de genezing of een verergering van de ziekte zorgt hoeven niet mee te doen. Ook als je het als zieke niet uit kunt houden hoef je niet mee te doen. Vraag aan de dokter of het kwaad kan als je hier mee stopt.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Cryofiel
10 jaar geleden
Klopt, een zieke of zwangere moslim hoeft niet te vasten.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Maar moet dan later de gemiste dagen wel inhalen.
Cryofiel
10 jaar geleden
Is dat niet alleen als je op reis bent? Dat je dus tijdens je reis niet hoeft te vasten, maar de vastentijd na aankomst moet inhalen?