Wat is er 40 dagen voor Pasen ?

Ik krijg een test van godsdienst.

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Religie
1.6K

Antwoorden (3)

dat is de vastentijd. De tijd van bezinning voor het Pasen is

Toegevoegd na 5 minuten:
En voor die 40 dagen heb je eerst carnaval, en dan beginnen de dagen met Aswoensdag.
Maar omdat het voor een godsdienst test is denk ik dat je leraar het logischer vindt dat je vastentijd geeft als antwoord, dan carnaval
10 jaar geleden
Amadea
10 jaar geleden
Dat is wat gebeurt in de tijd tussen carnaval en Pasen.
anneliez
10 jaar geleden
Ik zat net te denken dat de vraag op 2 manieren te lezen was, dus ik kwam al terug voor wat meer.
Dan wordt er een Askruisje gehaald, nadat er drie dagen Carnaval gevierd is.

Toegevoegd na 6 minuten:
Veertig dagen voor Pasen is het dus Aswoensdag.
Amadea
10 jaar geleden
De veertigdagentijd is de vastentijd. Voorafgaand wordt op veel plaatsen carnaval gevierd.
De periode begint met Aswoensdag (van het askruisje) en eindigt met Stille Zaterdag (grafrust).
In deze perioden zijn katholieken (uitgezonderd de kinderen, ouder, zieken en zwangeren) gebonden aan de volgende spijswetten:
op Aswoensdag en Goede Vrijdag slechts één volledige vleesloze maaltijd en op alle andere vrijdag geen vlees.

Let op: eigenlijk zijn er meer dagen van Aswoensdag tot en met Stille Zaterdag. Het zijn er namelijk 46, maar op de zes tussenliggende zondagen hoeft er niet gevast te worden.