Zijn alle twaalf apostelen heilig verklaard?

En zo ja, zijn ze als groep of als individu heilig verklaard? En Judas ook?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Religie
2K

Het beste antwoord

Nee, Judas Iskariot werd niet heilig verklaard.
In zijn plaats werd Mattias heilig verklaard zodat men toch aan het getal 12 kwam.
Zie hieronder een stukje uit de site van RKK.

Judas
'De Twaalf' is een groepsnaam en wordt zelfs gebruikt na de zelfmoord van Judas Iskariot (Joh 20,24). Na Jezus' Hemelvaart zochten de apostelen naar een vervanger voor Judas, zodat voor het Pinksterfeest de groep weer compleet was. Judas' vervanger werd Mattias.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
burgos
10 jaar geleden
Moolkeesje,U heeft kennis.++
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Moolkeesje weet alleen, waar hij moet zoeken, zo veel kennis bezit hij niet.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
toch goed gezocht ;-))