Als je op de feitelijkheden af gaat dan is er geen enkele referentie van de Davidster in de bijbel dus zal de oorsprong ook wel niet bijbels zijn. Als Joods symbool is het pas vanaf de vijftiende eeuw belangrijk aan het worden, hoewel het symbool zelf al veel en veel ouder is.

Een mooie uitleg inclusief allerlei verzinsels en interpretaties vanuit verschillende hoeken is in de link te vinden.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
+ interessante bron

Andere antwoorden (2)

Wel een joodse, dus op sommige oude synagoge aangetroffen als versiering . Maar het teken is in meer oude culturen bekend .
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Neen.
Toen het symbool alleen nog maar als hexagram bekend was, had het onder het Joodse volk totaal geen populariteit.
Men wist dat het een heidens symbool was, zonder Joodse oorsprong.
Het hexagram was onder andere reeds bekend bij de oude Egyptenaren, de Hindoes en de Chinezen. Het werd pas een embleem voor Joodse mensen toen het op een Zionistische Conferentie, in 1897, georganiseerd door Theodoor Herzl, gekozen werd als insigne van hun beweging.
Alhoewel elke stam in Israël een eigen symbool had, geen één van die stammen had de ster van David als symbool.
Geen bijbels symbool dus.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
+ goede bron
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
+ Aan het rechter eind.