Wij zijn moslim. Met buren word meer bedoeld buren in islamitische landen, oftewel kennisen en vrienden er word meer gerefereerd naar islamitische landen, denk dat mijn Nederlandse buren namelijk niet zitten te wachten op een stuk schaapvlees. Wat wij doen is een stuk voor eigen gebruik, één stuk word bereidt voor familie dat komt eten want het is de bedoeling dat je deelt en samen eet. En één stuk gaat naar de moskee en die heeft zicht op minderbedeelden. Wat ook gebruikelijk is dat er een stuk word gedoneerd aan de pl.aatselijke asielzoekerscentrum. Een schaap koste afgelopen jaar 270 euro, doe je niet delen dan is het de bedoeling dat je het deel wat je hoort te doneren in geldwaarde doneert aan mensen in een derdewereldland, maar het zou ook net zo goed de plaatselijke voedsblank kunnen zijn.

Hoop dat je iets aan mijn antwoord hebt.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Nadat het schaap op de speciale manier geslacht is, wordt het vlees van het geofferde dier in drie stukken verdeeld. Een stuk is voor de familie, een voor de buren en het derde stuk wordt weggegeven aan arme mensen.
Amadea
11 jaar geleden
Het overgebleven vlees wordt weggegeven aan arme mensen, buren en familie.