Kunne Jehovah's Getuigen ook zonder hun eigen Bijbelvertaling Gods Koninkrijk bekendmaken?

(Mattheüs 24:14) ... En dit goede nieuws van het koninkrijk zal op de gehele bewoonde aarde worden gepredikt tot een getuigenis voor alle natiën, en dan zal het einde komen.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Religie
2K
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ja, iedereen mag zeggen wat ie wil.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ja, zaterdag nog een groep aan de deur gehad. Wilde met mij praten over de bijbel. Die zat in hun tas, maar ik zei: "laat maar dicht, ik heb er zelf ook een aantal." Dus ja, kan zonder. "Kom binnen" was een niet verwacht antwoord. Na een babbel met mij kregen ze onderling een conflict, omdat de twee jongsten er heel wat in zagen om met aswoensdag (vandaag) een askruisje te halen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Volgens mij weet jij als fervent Jehova Getuige daar prima zelf het antwoord op...
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
ja, ikzelf gebruik vaak een petrus canisius vertaling, of staten vertaling. omdat je zo vaak beschuldigd wordt dat we een eigen bijbel hebben. ik werk zelfs lieven nog met staten vertaling dan de nieuwe wereld vertaling.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Hey vermaas, het is waar wat je zegt, kom ik ook vaak tegen.
Ik heb gewoonlijk de willibrordvertaling bij die de naam Jahwe gebruikt, de statenvertaling en de groot nieuwsbijbel met kanttekeningen. Deze laatste heeft mijn voorkeur.

Het beste antwoord

Ja, een andere vertaling niet door getuigen uitgegeven zoals bijvoorbeeld de Nieuwe Bijbel Vertaling zegt:

Bid daarom als volgt: Onze Vader in de hemel, laat uw naam geheiligd worden, laat uw koninkrijk komen en uw wil gedaan worden op aarde zoals in de hemel. (Matteüs 6:9, 10 NBV)

Daarnaast zijn er ook nog een heleboel bijbelvertalingen die nog wel "zijn naam heiligen." (Zie bron)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Ja, dat kunne ze zeker doen. Sterker nog, ik heb het ze zelf zien doen. Op zondagmorgen met hun voet tussen mijn voordeur. Ze verkondigden Gods Koninkrijk uit hun blote vrome hoofden, zonder dat ze ook maar één Bijbelvertaling bij de hand hadden. Het antwoord is dus: ja!
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dus die blaar op mijn voet komt van u! :(
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
jehovah getuigen stoppen hun voet niet tussen de deur. doe ff normaal, waarom moet je dat nu zeggen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Vroeger deed men dat wel. Dat beeld is blijven hangen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
nou nou nou wel respect tegenover je medemens , ik ben geen jehova getuigen , maar ik heb ze wel in mijn vriendenkring , het zijn gewoon mensen die ook het woord ( ga heen en verkondig aan alle creaturen ) doen , wij als christenen zouden daarvan kunnen leren
Ja, we leven in een land waarin we vrijheid van godsdienst kennen. Iedereen kan dus zijn eigen geloof creëren en dat aanhangen. De vraag of het ergens op gebaseerd is, is daarbij niet relevant. De kern van geloven is juist dat je het aanneemt zonder bewijs.

Jehovah's Getuigen kunnen dus ook zonder hun eigen Bijbelvertaling Gods Koninkrijk bekend maken; als ze het zelf maar geloven.