Hoeveel Moslims & Christenen zijn er op de wereld?

Ik wil weten hoeveel Moslims & Christenen er op de wereld zijn. Ik ben zelf Moslima. Dus het lijkt me wel interessant om te weten. Ik heb wel vaker op Google deze vraag gesteld maar heb nog nooit een duidelijk antwoordt gekregen. Misschien weten jullie een antwoordt? Laat het me maar weten.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Religie
20.3K

Het beste antwoord

Momenteel: De Islam is de snelst groeiende godsdienst en heeft veel meer aanhangers dan werd geschat, vooral ook doordat in veel landen van een te lage schatting is uitgegaan. Daarentegen daalt het aantal christenen enorm hard in de westerse wereld (kijk maar naar de kerken).

Moslims: 2,1 miljard
Christenen: bijna 2 miljard
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dankjewel. Iedereen heeft verschillende antwoorden. Maar het is wel goed om ongeveer te weten toch?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik denk dat teveel christenen gewoon invullen dat ze christen zijn maar er totaal niets meer mee doen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Daar zit wel wat in denk ik, Pelle.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
wat men ook leest is dat christenen in landen als china enorm stijgen , en als het slecht (crisis) gaat zoeken mensen ook steun bij gebedshuizen
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
@Pelle: Dat geldt denk ik evenzeer voor moslims. Ik ken verschillende moslims die in naam moslim zijn, maar er niets mee doen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Misschien is het beter je gegevens niet van een moslimsite af te halen?
Ieder geloof zal claimen dat het de snelst groeiende en grootste is wat je met een enorme korrel zout moet nemen.
Het christendom is nog steeds de grootste religieuze groepering in de wereld en in sommige werelddelen sneller groeiend dan de islam.
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
Bovenstaand antwoord van pelle klopt niet. Genoeg bronnen hierover, maar CIA factbook is altijd een goede bron voor demografische weetjes

Andere antwoorden (2)

Volgens Wikipedia is dit ongeveer je antwoord. Dit is van 2005, maar ik neem aan dat het percentueel niet zo veel zal verschillen met 2013

Christendom 2,1 miljard
Islam 1,3 miljard
Niet-religieus 1,1 miljard
Hindoeïsme 900 miljoen
Boeddhisme 415 miljoen
Taoïsme 225 miljoen
Sikhisme 23 miljoen
Jodendom 14 miljoen
Jehova's getuigen 7 miljoen
Bahá'í 6 miljoen
Jainisme 5 miljoen
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Awhh , super bedankt! :D
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Graag gedaan, vond het zelf wel interessant. In de westerse wereld ben je behoorlijk 'achterlijk' tegenwoordig als je religieus bent, maar je behoort nog altijd verreweg tot de meerderheid in de wereld als je een religie aanhangt blijkbaar :-)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Jan: mensen zullen sneller zeggen dat ze 'ergens' bij horen en 'nog' geloven als ze dan van huis uit hebben meegekregen. Verder denk ik wel degelijk dat er wat veranderd is in de afgelopen acht jaar.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik denk dat Pelle gelijk heeft in het idee dat er wat veranderd is, want je hoort steeds meer dat mensen moslim worden.Waarschijnlijk is die 1,3 miljard moslims dus niet meer juist.... Volgens mij keren er ook regelmatig mensen zich van het christendom af, dus zou het nog wel 2,1 miljard zijn???
Amadea
11 jaar geleden
Op informatie uit wikipedia van acht jaar geleden kan je echt niet vertrouwen. Je krijgt een onvoldoende voor je schoolwerk, liefsnas, als je de cijfers van dit antwoord gebruikt!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Liefsnas?
Uit cijfers (2010) van het CIA factbook kan je de volgende aantallen (miljarden) afleiden:

Rooms Katholiek 1,183
Protestant 0,432
Orthodox 0,278
Anglicaans 0,088
Christelijk overig 0,363
Islamitisch 1,597
Hindoeïstisch 0,969
Boeddhistisch 0,475
Sikh 0,025
Joods 0,015
Baha'i 0,008
Overig gelovig 0,769
Niet religieus 0,678
Atheïstisch 0,141

Toegevoegd na 1 minuut:
Het totaal aantal christenen zou volgens deze tabel 2,345 miljard zijn.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Is het aantal atheïsten in de wereld écht zo laag??? Ik bedoel, ik ken ontzettend veel mensen die zeggen dat ze atheïst zijn. En dat is al in Nederland...
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
@Noepetote: Kijk ook even naar "niet religieus". Afhankelijk van welke definitie van atheïsme je hanteert, zou je die ook als atheïstisch kunnen rekenen. Daarnaast zijn er heel veel mensen die bij dit soort onderzoekjes een bepaald geloof opgeven, dat ze echter alleen nog in naam aanhangen. Mijn ouders zullen bijvoorbeeld zeer zeker zeggen dat de protestants christelijk zijn, maar ze gaan nooit naar de kerk en thuis gebeurt er ook helemaal niets.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Daarnaast is het soms ook moeilijk je uit te schrijven vooral bij de RK-kerk is (of was, geloof dat er net iets veranderd is) dat lastig. Bij de islam en misschien andere geloven is het soms gevaarlijk afstand te doen van je geloof. "En dat is al in Nederland…" Nederland is juist een land waar je makkelijk atheïst kan zijn, in Amerika is het soms al veel lastiger, en daar begint het pas. Er zal dus nog wel eens wat verschil zitten tussen atheïst zijn en tot atheïst gerekend worden.