Kan een satanist in god / een goddelijke macht geloven?

Uiteraard terwijl hij zichzelf blijft beschouwen als middelpunt van het leven.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Religie
1.2K

Antwoorden (3)

Ja, satanisme impliceert al het geloven in een hogere macht Ook omgekeerd zijn christelijke mensen weer bevreesd voor satan.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ligt er aan naar welke stroming je refereert, het modern Satanisme is namelijk atheïstisch van aard. Satan wordt daar niet in Bijbels verband gezien, maar als een duistere kracht van de natuur. Traditioneel Satanisme is anders dan het modern Satanisme veel meer gericht op de Bijbel.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Satanisten vereren de Satan en net als bij de andere religies bestaan er vele varianten op deze satan-beweging.
Zo ook vragen ze dingen, bidden en voeren ze ceremonies uit, waarbij ze net als bij welke God dan ook geen antwoord zullen krijgen.
Zij die wel wat menen te horen, produceren dit in hun eigen brein waarna ze dit door wensdenken er zelf aan gaan geloven.
Een trouwe satanist moet vast en zeker in een Goddelijke macht geloven, immers de Satan is door Hem geschapen. Doet hij dat niet; dan is hij gewoon een duivelse hooligan die van God los is.
Trouwens zo wie zo zit er bij allen toch een steekje los, maar daarin staan ze niet alleen. Kijk maar om je heen. Doorgeschoten vrijheid geeft niet altijd blijheid.
Een satanist kan en mag in een Goddelijke macht geloven!