Zijn er Rooms Katholieke Kerken in (de buurt van) Pieterburen?

Komend weekend ben ik in Pieterburen en zou ik zondag graag naar een Rooms Katholieke viering willen gaan.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Religie
1.4K
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Zijn er plaatsen in Nederland - hoe kein ook - ZONDER katholieke kerk ????
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Zeker, op de Bible Belt zijn verschillende plaatsen zonder katholieke kerk.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ah ja, maar daar zijn dan wel weer gereformeerde.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
En in noord nederland zijn er echt heel veel plaatsen zonder katholieke kerk.

Het beste antwoord

Ik zou aanbevelen om naar de Kathedraal in Groningen te gaan, daar staat pastoor Wagenaar, een heel aardige en goede pastoor. Zie onderstaande link.
En vlakbij vind je de kluizenaar broeder Hugo. Zie ook onderstaande link.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Bedankt voor alle antwoorden! Ik wilde eerst inderdaad naar Kloosterburen gaan, maar bij het kijken op de website van de Groningse kathedraal las ik dat 18 november broeder Hugo zijn eeuwige geloften gaan afleggen. De viering wordt geleid door de Groningse bisschop. Dat heb ik altijd al een sympathieke bisschop gevonden en het lijkt me bijzonder om bij deze viering te zijn. Heel erg bedankt voor de tip!

Andere antwoorden (3)

Daarvoor zal je toch naar Groningen stad moeten gaan.
In de link vind je alle kerken in Groningen. Misschien vind je er nog een dichterbij.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
ja die is er de petruskerk in pieterburen kijk maar op nl.wikipedia.org/wiki/Petruskerk_(Pieterburen)

Toegevoegd na 2 minuten:
De gotische Petruskerk van het Groningse Pieterburen is gebouwd in de eerste helft van de 15e eeuw dus ik weet niet of hij nog gebruikt word of er uberhaupt nog staat
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dan is het aan te bevelen naar het naburige dorp Kloosterburen te gaan. Dat is een rooms dorp in deze protestantse streek. Kloosterburen is gebouwd op het terrein waar tot het eind van de zestiende eeuw het Oldenklooster stond.
Om half tien is er zondagmorgen een eucharistieviering in de kerk van Kloosterburen.
Amadea