Hoe was het leven van een dier vóór een rituele slacht?

Hoe wordt een dier gehouden wat uiteindelijk ritueel geslacht gaat worden (kosjer/halal)?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Religie

Het beste antwoord

Dat ligt er maar net aan waar het dier vandaan wordt gehaald.

In veel gebieden in bijv. Marokko hebben schapen een prima leven, voordat ze geslacht worden.
Maar het tegendeel kan ook. Vooral in de meer geindustrialiseerde gebieden hebben de geslachte dieren maar weinig ruimte en vrijheid gehad tijdens hun leven.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Maar wat verstaat u onder 'een prima leven?'
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Een prima leven voor bijv. een schaap?
Een betrekkelijk vrij leven, waarin het dier buiten wat kan rondscharrelen en zijn eigen kostje zoekt.
Daarnaast een beschut plekje voor de nacht of bij slecht weer.
Een leven dat langer duurt dan een paar jaar, en waarbij er zorg is voor ziekte of verwondingen.
Dat noem ik een prima leven voor een dier dat gegeten wordt door demens.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
En wat vindt het dier daarvan?

Andere antwoorden (1)

In nederland is er geen verschil tussen de manier waarop dieren worden gehouden het ene dier wordt opgekocht om ritueel te slachten en het andere dier gaat naar een nederlands gevoerd slachthuis.
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Behalve als ze uit de wei worden gestolen, dan moet je maar afwachten hoe de dieren worden behandeld.