Hebben de naam Jahbulon en de en de naam Jehovah iets met elkaar gemeen ?

tijdens opzoekwerk over illuminati, kwam ik een circel tegen met driehoek erin met daarin het tetragrammeton, de naam Jehovah en Jahbulon.

Verder opzoekwerk heeft mij vrijwel geen duidelijkheid gebracht wat deze met elkaar gemeen hebben.

http://cubamason.foroactivo.net/t3210-jah-bul-on

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Religie
2.6K

Het beste antwoord

Ja, hun etymologie: Jahbulon is volgens de eerste bron een samenstelling van het Hebreeuwse Jahwe(h), de naam van God, met een tweede deel waar men niet zeker over is (zie eerste bron).

Jehova is dan weer een bastaardvorm van ditzelfde Jahwe.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Een mogelijke uitleg staat in de tekst bij de plaatjes. Jah is de god van de Rastafari, Bul symboliseert waarschijnlijk Baal, en On zou de naam zijn waaronder Jehova wordt vereerd onder de Egyptenaren.

Het gaat trouwens over een ritueel van de vrijmetselaars, niet van de Illuminati (Let Op De Hoofdletter).

En dan mag je nu verder uitzoeken of de schrijver van dit stukje dat uit zijn duim zuigt of dat het echt zo is. En Spaans leren.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
bedankt voor je antwoord stippel.
Spaans leren daar ben ik echt nog niet aan toe ;-) Jah zou de afkorting zijn van Jehovah, bul van Baal zoals je schrijft en on zou te maken hebben met zon aanbidding zoals de egyptenaren deden . Maar wat hebben ze met elkaar gemeen, waarom die driehoeksverhouding ? Er wordt wel eens beweerd dat de stichter van het WTG een freemason was, 33e graad, daaruit zouden leden van de illuminati uit voortgekomen zijn meende ik ergens gelezen te hebben. Als deze bewering zou kloppen lijkt het mij interessant de diepere betekenis van deze drie namen te kennen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verplicht leesvoer: de Illuminatus! trilogie. Dat zet alles in een heel ander perspectief.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Met alle respect: wat een onzin. Dit is een heel klein stukje van het rituaal van het rituaal van het Heilig Koninklijk Gewelf van de vrijmetselaren. Kijk hier maar eens, staat (bijna) alles:http://www.stichtingargus.nl/
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Perigerius: in deze stukken lijkt het er op dat Jabulon de titel van een van de broeders is en dat het gaat om een historische figuur, want hij staat naast Hiram, de Bouwer van de Tempel. Waarom? En onzin: dank u, maar natuurlijk! All hail Discordia!