wat moet je verplicht dragen voor het pastafarianisme?

wat moet je precies dragen volgens het pastafarianisme?
ik geloof sinds een paar dagen hierin, alleen is mijn vraag: wat is verplicht om te dragen?
ik las dingen over een vergiet en piratenpak.
maar is bv. een piratenhoed ofzo al genoeg?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Religie
1.2K
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Wow, cool!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Goeie vraag, Niels!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Is dit een grap?

Het beste antwoord

Nee nu haal je twee dingen door elkaar.

De piratenhoed is alleen toegestaan bij de Piraten Partij of als je in het bestuur zit van The Pirate Bay.

Toegevoegd na 10 uur:
Maar even serieus (voor zover dit kan met dit onderwerp)

Volgens Wikipedia: Het Vliegend Spaghettimonster is de god van een geloof dat het vliegend-spaghettimonsterisme of pastafar(ian)isme heet en dat door Bobby Henderson in 2005[1] is begonnen op het internet als parodie op het besluit van de regionale overheid van Kansas om tijdens biologielessen naast de evolutieleer ook intelligent design te onderwijzen.

Maar als je serieus bent: Het staat je vrij hierin te geloven Ik zou alleen die piratenhoed niet tijdens mijn sollicitatiegesprek dragen ;-)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
thanks! (:

Andere antwoorden (2)

Je hebt het goed ; aanhangers van het Grote Spaghettimonsters dragen piratenkleding. Hoe uitgebreider hoe beter natuurlijk. Maar dat is optioneel en niet per se de hele dag verplicht. Dus meer ala zwarte kousen en hoedjes dan a la hoofddoek. Maar voel je je er lekker bij, dan mag het natuurlijk gewoon de hele dag.

Volgens de voorschriften is het volledige piratenpak het uitgelezen kostuum voor volgelingen, maar gelukkig is het pastafarianisme niet erg streng in de leer, met een grote vrijheid voor de gelovigen, dus doe wat je prettig vindt.

Toegevoegd na 1 minuut:
Bepaalde groeperingen binnen het pastafarianisme dragen inderdaad een vergiet op het hoofd, maar het geloof zelf schrijft dat in principe niet voor. Het is meer een soort extraatje, wellicht voor als je weer eens iets anders wilt dragen. Net als alle religies is ook pastafarianisme vrij voor interpretatie van de leer.

Toegevoegd na 3 minuten:
De áchtergrond voor het dragen van het piratenpak is het gegeven dat piraten heilig zijn, omdat de afname van het aantal piraten sinds de 17e eeuw, recht evenredig is met de toename van het broeikaseffect. Meer piraten zullen dit effect dus weer terugdringen, dus is niet alleen het geloof maar de hele wereld er bij gebaat wanneer zo veel mogelijk volgelingen het voorgeschreven kostuum te allen tijde dragen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Volgens het pastafar(ian)isme zijn er niet zo veel regels en al helemaal geen strikte voorschriften. En dus ook geen verplichtingen.

Een van de "liever nieten" zegt dit:
Ik heb echt liever niet dat je... mensen beoordeelt op hoe ze eruit zien, hoe ze zich kleden, hoe ze praten of hoe ze lopen, maar wees gewoon vriendelijk, oké? Oh, en laat dit eens doordringen: vrouw = persoon. Man = persoon. Samey = Samey. De één is niet beter dan de ander, tenzij we het over mode hebben en sorry, dat heb ik aan vrouwen gegeven en een paar mannen die toevallig het verschil weten tussen lila en violet.