In welke taal schreef de apostel Paulus zijn brieven aan die gemeenten van verscheidene landen?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Religie
2.5K

Het beste antwoord

Dat deed hij in het Grieks.
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Je was me net voor ;-)
+1
AWM
14 jaar geleden
Ja, sorry! Maar ik tikte maar zes woordjes, dat gaat vlugger ;)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Sprak/kende iedereen (nou ja, de ontwikkelde mensen dan) naast zijn eigen landstaal Grieks zoals wij nu in groten getale Engels kennen Antwoordman?
AWM
14 jaar geleden
Volgens mij was Grieks de taal van de hoogwaardigheidsbekleders en kerkelijk autoriteiten in die tijd.

Andere antwoorden (2)

Ik weet het niet zeker, maar ik denk in het Grieks.
Het Hebreeuws zouden ze waarschijnlijk in Thessaloniki etc. niet kunnen lezen. Daarom denk ik in het Grieks.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het lijkt me dat er voor hem geen enkele reden was om in het Hebreeuws te schrijven. Hij was immers geen Jood.
Volgens de overlevering werd Saul in de Huiskapel van Ananias in Damascus gedoopt en nam later de naam Paulus aan. Damascus ligt in Syrie.

Toegevoegd na 41 minuten:
Hij was van joodse afkomst dus is hij begonnen om in Israel z'n vrienden aan te schrijven.Dus dat zal Hebreeuws geweest zijn.Of hij later ook de taal is gaan spreken om meer bij de Orthodox katholieken te willen horen, dan zal het grieks geweest zijn.En zo ging het in den beginne naar ieder land die dat geloof wilde gaan beleven.De oude garde weet het nog wel.Alle teksten waren in het grieks.En dat was een porsie moeilijk.Je wist de helft niet wat ze zeiden.

Toegevoegd na 1 uur:
Hij sprak later grieks maar of hij het schrijven kon?

Toegevoegd na 1 uur:
Testament.

Paulus wordt ook de 'apostel der heidenen' genoemd. Hij was de eerste apostel die de boodschap van het Evangelie onder de heidenen verspreidde. Tot deze dienst werd hij volgens het boek Handelingen door Jezus geroepen.

Centraal in de brieven van Paulus staat de genadeboodschap van het Evangelie. Deze boodschap maakt duidelijk dat elk mens tot God kan komen door geloof. Hij kreeg veel tegenstand vanuit de joodse gemeenschap die vond dat men ook de oudtestamentische wetten en gewoonten moest overnemen. Paulus keerde zich hier fel tegen en verklaarde dat een mens alleen tot God kan komen op grond van geloof. Het nauwgezet naleven van de mozaïsche voorschriften was niet langer van belang. Dit komt vooral naar voren in zijn brieven aan de Romeinen en de Galaten, waar de christengemeenten bestonden uit bekeerlingen uit het diaspora-jodendom.