Stel dat er wél een hemel bestaat, is die dan alleen voor de bewoners van Aarde of ook voor al het buitenaardse leven?

de kans is namelijk groot dat er in het heelal buitenlands leven bestaat,waar moeten die dan naar toe als zij dood gaan?

Toegevoegd na 7 minuten:
met hemel bedoel ik niet persee de christelijke hemel maar een afterlife in welke vorm dan ook waar je misschien naar toe gaat als je overlijdt...

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Religie
2K
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
+1 leuke vraag, goed doorgedacht

Het beste antwoord

Prachtige doch simpele vraag. Als de hemel zou bestaan is hij voor een ieder die (laten we voor het gemak het christelijke geloof nemen) christelijk is. Als er buitenaards leven is dat zich tot het christendom zou hebben gekeerd en geleefd heeft naar de regels van het geloof, zou ook dit leven in het koninkrijk van God komen.

Al is het bestaan van hemel misschien nog wel moeilijker te bewijzen als dat van buitenaards leven.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (6)

De twee zaken die je nu tezamen neemt staan loodrecht op elkaar.

De Hemel is een instantie die door GOD in het leven is geroepen als beloning voor een goed leven op aarde, voor mensen. In de redenering van het christendom heeft god de aarde geschapen, en is de mens de ultieme kroon bij deze schepping. Dit sluit dus leven buiten de aarde uit; De creatie van leven buiten aarde wordt immers niet genoemd, en de mens is het hoogste goed, na GOD.

Als er leven buiten aarde gevonden zou worden, dat zorgt dat direct problemen voor het christendom.

Dus nee: Als er leven buiten deze klomp steen in de ruimte wordt gevonden, dan zal die levensvorm geen toegang hebben tot de hemel
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ha, die Lisss666;

Voor bijbelvaste gelovigen zal het antwoord nee zijn; in het scheppingsverhaal staat immers dat God de schepper is van hemel en aarde en al dat daarop leeft. Van andere planeten zou geen sprake zijn. Maar een wat vrijere interpretatie zou kunnen zijn dat hij ook het gewelf en de sterren maakte, het heelaal dus. In dat geval hebben dode aliens dus mazzel als ze goed geleefd hebben en mogen ze wel de hemel in. Wordt daar nog knap druk zo.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als je het over de bijbelse hemel hebt, dan bevindt die volgens de eerste bladzijde van de bijbel zich boven het 'hemelgewelf'. Onderaan dat hemelgeweld hangen de sterren (als lampjes aan een plafond), en boven dat hemelgeweld zit het water van de regen. Volgens de bijbel dan, niet volgens de realiteit.

In de bijbel is er nooit sprake van buitenaards leven (behalve van engelen), laat staan van andere planeten, aangezien sterren daarin een functie hebben te vervullen ter eer en glorie van de mens, en wel om ons 's nachts te verlichten en de weg te wijzen.

Je mag van mij wel geloven in 'de hemel' hoor, maar de hemel zoals die in de bijbel beschreven wordt blijkt niet te bestaan. Jouw vraag gaat over een hemel uit een boek waarin geen plaats is voor zulke moderne gedachten en kan daarom niet beantwoord worden, net zomin dat je kan antwoorden op de vraag 'wat gebeurt er als je van de rand van de aarde afvalt?'.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als er een superintelligente buitenaardse samenleving is die het voor elkaar kreeg dat ze sowieso niet meer dood gaan, dan is de hemel niets voor hun. Maar verder heb ik geen reden om aan te nemen dat dood gaan veel anders is voor buitenaards leven. 't Zal wel grofweg hetzelfde verlopen als bij aardbewoners.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
De hemel bestaat wel degelijk, maar wat je niet weet is dat jij al in de hemel bent en je denkt in de hel te zijn... Dus als je doodgaat verandert er niets, als je in de hel zit NU, dan blijf je daar in je ervaring, maar als je NU ervaart in de hemel te zijn, dan blijf je daar ook... Ik zeg dus dat na de lichamelijke dood er niets verandert en dat alles qua ervaring zo blijft... Je hoeft XiniX niet te geloven hoor, maar als je er meer over wilt weten volg de link en vraag het aan de experts daar...

Ik kan niets zeggen over buitenaards leven, ik kan alleen spreken uit mijn ervaring, niet die van een ander...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
AWM
14 jaar geleden
De bronnen die je noemt zijn niet onafhankelijk.
Er zijn al genoeg vooroordelen op deze wereld.
Als er een hemel is dan zijn er geen buitenaardse levens.
Dus dan blijven de mensen over.