Geloof jij in 'The Secret' en waarom wel of niet?

http://nl.wikipedia.org/wiki/The_Secret

Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
in: Religie
1.4K

Het beste antwoord

Nee, ik geloof niets, want ik hou niets voor waar totdat het bewezen is. En zelfs dan is het slechts een benadering van de waarheid.
Het positieve van "the secret" vind ik wel dat je keuzes moet durven maken in de richting van je doel om er in de buurt te kunnen komen.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden

Andere antwoorden (6)

Top op zekere hoogte is het logische redenering, dat iets vanuit jezelf komt: in jezelf geloven. Maar andere mensen intrepeteren het als dat als je hard genoeg in iets gelooft je dromen vanzelf komen. Verwachten dat iets uit niets komt is naief en gevaarlijk. Mijn zus heeft al haar spullen gepakt en is naar LA gegaan omdat ze zeker wist dat daar haar geluk op zich wachtte. Geen probleem; maar voor elke droom moet je vechten, en niet afwachten...
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Er duiken van tijd tot tijd boeken op van profeten die "Het Antwoord" geven op al je vragen. Meestal hebben ze maar een enkel argument en is de rest gebakken lucht. Er zijn geen simpele manieren om succes of geluk te bereiken. Er moet altijd heel veel worden overwonnen; gemakzucht en oogkleppen als eersten.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Er is ook een Nederlandse, oudere, versie van The Secret. Spiegelogie van Willem, de Ridder.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
The secret is niets anders dan op een mooie manier vertellen wat eigenlijk zó voor de hand ligt: geloof in iets en de kans wordt groter dat het lukt. Er zijn een aantal processen die hieraan ten grondslag liggen, zoals het placebo effect bij medicijnen, of positieve uitstraling bij een sollicitatiegesprek.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Je stelt jezelf een doel, je werkt hard om het uit te laten komen. Lijkt me evident, niet wat ik een secret zou noemen.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
In principe is het inderdaad zo dat als je een doel stelt en daar hard genoeg voor werkt, het meestal lukt. Maar om dan te stellen dat iets lukt als je er maar hard genoeg in gelooft, is dan weer onzin. Waarom lopen er zoveel dikke mensen rond op aarde? Omdat ze geloven dat ze dik zijn? Waarom worden topsporters niet allemaal wereldkampioen? Ze geloven er toch allemaal in?
Sommige dingen zijn gewoon onmogelijk. En dus ook als je ze heel hard gelooft. Het slaat gewoon werkelijk nergens op.

Eigenlijk komt 'The Secret' neer op een oeroud verzinsel 'Gij kunt als God zijn'.