wat betekend alif lam mim?

In de quran staat alif laam mim daar heb hb ik de betekenis van opgezocht maar ik kan het niet vinden

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Religie
22.2K

Antwoorden (2)

Niet-islamitische geleerden hebben verschillende soorten uitleg gezocht voor de betekenis van deze letters.

Islamitische geleerden zijn het er over eens dat alleen God de betekenis weet van deze letters; het zijn er overigens in totaal 14, alif, ha, ra, sin, sad, ta 'ayn, qaaf, kaaf, laam, miem, noen, ha en ya, die in verschillende combinaties de opening vormen van 29 soera's. Deze letters zijn alle consonanten van het Arabisch alfabet.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Alleen Allah weet de betekenis van deze letters.

De Koran bestaat uit in dertig delen. Elk afzonderlijk deel wordt een sipaara genoemd. Iedere sipaara heeft een
naam, die gevormd wordt door de eerste woorden of letters van het vers waarmee de betreffende sipaara begint. De eerste sipaara heet Alif lâm-mîm.

Er is geen samenhang tussen die drie letters.
De Alif is de eerste letter van het Arabische alfabet. Er is verwantschap met de Latijnse A. De getalswaarde 1 wordt er aan toegekend.
De Lam is de 23e letter van het Arabische alfabet. Er is verwantschap met de Latijnse L. De getalswaarde 30 wordt er aan toegekend.
De Mim is de 24e letter van het Arabische alfabet. Verwant aan de Latijnse M. En met de getalswaarde 40.
Amadea