Hoe bidden Arabische christenen?

Heeft iemand bijvoorbeeld tekst en lijkt dit veel op het gebed van andere Christenen(zoals Katholieken of Protestanten)

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Religie
2K

Antwoorden (3)

Zo bijvoorbeeld:
Dit is het Onze Vader in het Arabisch.

الصلاة الربيّة

أبانا الذي في السموات ، ليتقدس اسمك ، ليأتي ملكوتك ، لتكن مشيئتك ، كما في السماء كذلك على الارض، اعطنا خبزنا كفاف يومنا، واغفر لنا خطايانا، كما نحن ايضاً نغفر لمن اخطأ الينا، ولا تدخلنا في التجربة، ولكن نجنا من الشرير ، لأن لك المُلك والقدرة والمجد إلى أبد الدهور .
Computoon
11 jaar geleden
In grote lijnen komen alle gebeden in iedere taal op hetzelfde neer; Vergeef mij alle zonde en bedankt voor alles wat ik gekregen heb of hard voor heb gewerkt.
Zodat je de volgende dag weer vol goede moed en en met een schoon geweten kunt beginnen.

Dit is trouwens voor alle geloven hetzelfde en kun je "ik" ook vervangen voor "de mijne"
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ze bidden net zo als de christenen in Nederland.
Kopten/orthodox religieuse gelovigen kun je vergelijken met Katholieken.

Evangelische christenen in Arabische landen bidden net zo als evangelische christenen in europa.