Hoe moet je je kleden voor een kerkbezoek?

Als je naar bijvoorbeeld Rome gaat en hier de Sint-Pieterskerk wil bezoeken, moet je je houden aan bepaalde kledingvoorschriften. (je schouders en knieën moeten bedekt zijn) Is dit niet het geval, dan kom je niet binnen.
Betekent dit dat je wel in een jurkje met legging mag lopen? Of moet je echt een broek aan doen in deze hitte?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Religie
4.8K

Antwoorden (4)

gewoon legging mag wel
zolang je 'KNIEEN' maar bedekt zijn je zegt het zelf
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Bedek vooral je schouders goed, anders heb je misschien kans dat je zo'n vieze sjaal om moet of niet naar binnen mag.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Je hoeft geen broek aan om een kerk te bezoeken.
Waar het om gaat, is dat je er niet sexy bijloopt: Geen lage hals, geen kort rokje.

Een legging is dus prima, en neem standaard een sjaaltje mee in je tas voor wanneer je iets met een lage hals aanhebt.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
het is toch simpel allemaal
Een is een Godshuis (lees de woning van God )
En God is de koning der kongingen
Als je bij de Koning of Koningin op bezoek zou gaan zou je je mooiste kleding aantrekken , nu ga je het huis van de Koning der Koningen in dus is het gewoon netjes en keurig bedekt dit Gods huis te betreden en voor de vrouw is rok tot op of net over de knie gepast en ook van boven gewoon keurig gedekt ,
nog een voordeel in grote kerken en kathedralen is het aan te bevelen iets warmer te kleden , deze gebouwen zijn meestal nogal koel van binnen
respecteer de rite binnen de kerk , ook in het buitenland
let op wat je zegt , er zijn ook priesters of paters die ook nederlands verstaan , je zou daardoor wel eens een blunder kunnen begaan
veel plezier bij de st pieter in het nederlandse oudenbosch staat een kopie maar dan iets kleiner , maar ook een mooie kerk

Toegevoegd na 1 minuut:
regel moet zijn, een kerk is een Gods huis
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
door velen wordt deze 'koning' al lang niet meer erkend en zijn we overgestapt op een democratie.