hoe denkt de Islam over anticonceptie?

Je hoort veel over christelijke groepen die hier tegen zijn,maar hoe zit het met de Islam?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Religie
25.8K

Antwoorden (3)

Het mag, maar liever niet, als het om gezondheidsredenen niet verantwoord is continu zwanger te zijn, is het toegestaan, maar alleen als de man toestemming heeft gegeven.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Wat is je bron?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ja, bron graag!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Jarenlang een turkse verkering gehad.
Sorry dat ik nu pas reageer, maar heb de hele dag gewerkt.
Voor getrouwde stellen staat er in de koran dat seks, behalve voor het zorgen van nakomelingen ook iets is om van te genieten. In de koran staat niks over anticonceptie. Wel zijn er een paar hadiths die over anticonceptie gaan. Maar de gangbare manier van anticonceptie in de tijd van de profeet was coïtus interruptus of de terugtrekking van de penis uit de vagina vlak voor de zaadlozing, om te voorkomen, dat er bevruchting plaatsvindt. De metgezellen van de profeet brachten deze methode gedurende de hele periode, dat de Koran geopenbaard werd, in praktijk.

Op gezag van Djaabir , die zei: “We waren gewoon coïtus interruptus aan het praktiseren gedurende het leven van de Profeet . Dit kwam de Profeet ter oren en hij verbood het ons niet.”

“Een man kwam naar de Profeet en zei: ‘Ik heb een vrouw, en ik doe coïtus interruptus bij haar. Ik wil datgene wat een man wil, maar de Joden zeggen dat coïtus interruptus een klein vorm van kindermoord is.’ De Profeet zei: ‘De Joden hebben gelogen. Indien Allah een kind wil scheppen ben je niet in staat dit te voorkomen’.”

Het heeft de voorkeur om coïtus interruptus niet toe te passen, want het werkt een gedeelte van het doel van het huwelijk tegen, nl. het vergroten van de nakomelingen. De profeet heeft gezegd: Trouw de liefhebbende en vruchtbare, want op de Dag der Opstanding zal ik wedijveren met de andere profeten in het aantal van mijn volgelingen”.

“Coïtus interruptus, werd genoemd in aanwezigheid van de Profeet en hij zei: ‘Waarom zou iemand van jullie dit doen?' Let op hij zei niet: ‘Laat niemand van jullie dit doen.’ Het verboden verklaren, lijkt mij dan ook niet correct.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Geleend van de site die ik noem bij de bron:

>>>>> Vraag: Mag een vrouw de anticonceptiepil gebruiken?

Antwoord: Er is niets op tegen om de anticonceptiepil voor enige tijd te gebruiken als dit noodzakelijk wordt geacht.

Sheich Ibnoe Baa
<<<<<<

Er wordt verder geen toelichting gegeven, wat ik wel vreemd vind omdat onderhavige site vaak uitgebreid bronnen en toelichting geeft. Zeker omdat hier over "enige tijd" en "noodzakelijk" wordt gesproken. Overigens heb ik op deze site ook naar "condoom" gezocht maar dat wordt alleen vermeld in een artikel dat over de teloorgang van de zeden gaat. Ik denk dat de islam problemen heeft met het condoom omdat het 1. iets is wat de man moet gebruiken en dit niet goed past in de man vrouw verhouding binnen de islam en 2. omdat het condoom neigt naar sex voor het huwelijk en dat binnen de islam met name de vrouw wordt geacht maagd te zijn als ze trouwt. Maar dat is mijn interpretatie en mogelijk is het beeld dat een moslim hier bij heeft anders.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
wat is dit voor onzin?? Binnen de islam moet zowel De MAN als vrouw maagd zijn voor het huwelijk en niet enkel de vrouw