Hoeveel procent van de autochtone Italiaan is katholiek?

Voor deze vraag neem ik Italie als voorbeeld. Er zijn veel landen waar men hoofdzakelijk katholiek is. Maar als ik aan Italie denk denk ik onder andere aan hun geloof.
Katholiek dus. Of is niet iedere Italiaan katholiek?
En hoe denkt de rest daar dan over?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Religie
1.5K

Het beste antwoord

Volgens diverse sites (via google) beschouwd 85-95% van de autochtone Italianen zichzelf als katholiek.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Religie
In het verdrag van Lateranen (1929) werd vastgesteld dat de rooms-katholieke religie de staatsgodsdienst werd. In 1984 werd dat weer ongedaan gemaakt. Omdat de italiaanse hoofdstad ook het centrum van de katholieke wereld is, blijft de invloed van het katholicisme echter zeer groot. Van de Italianen is volgens het Vaticaan 98% katholiek. 87,8% zegt zelf dat te zijn en slechts 36,8% is praktiserend.

Er staat nog meer over de nieuwkomers op http://www.belpaese.nl/B2SMAADL.HTML
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Katholicisme is veruit de grootste religieuze groep in Italië. (Katholieken maken 87,8% van de bevolking, met 36,8% die zichzelf praktiserende katholieken en 30,8% naar de kerk elke zondag.