Ik zou wel boeddhist willen worden, hoe gaat dat in zijn werk?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Religie
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Waarom wil je Boeddist worden? wat spreekt je aan?
groetjes Tity
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
de barmhartigheid en respect voor alle levende wezens
en de daila lama vind ik een hele wijze man , h

Antwoorden (3)

Veel boeken lezen over het onderwerp, en in gesprek gaan met boeddhisten. Boeddhisme is meer een levenswijze dan een geloof, je bent het niet van vandaag op morgen
12 jaar geleden
Zeg gewoon tegen jezelf: "ik ben boeddhist" en je bent het.
Het mooie van het boeddhisme is nu juist dat ze over dit soort onbelangrijke etiketten (ik ben dit of dat) niet moeilijk doen.
Het is wel handig om wat te lezen over het onderwerp en te mediteren Dan heb je er ook nog wat aan om jezelf boeddhist te noemen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Mediteren...vooral heel veel mediteren