Als een bekeerde moet je dan een moslim naam hebben

Mijn vriendin is bekeerd is ze nl maar nu moslim welk naam zal ze dan moeten gebruiken

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Religie
4.1K

Antwoorden (3)

Ze is nog steeds Nederlandse uiteraard, en ze beoefent de Islam. Het komt vaak voor dat de persoon die zich bekeert een nieuwe voornaam aanneemt met een verwijzing naar god, welke god dat ook mag zijn. In de Islam is dit niet verplicht.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als de naam niet tegen de islaam ingaat (zoals Dienaar van Jezus -Abd al-'Isa), dan is het niet verplicht om een moslimnaam aan te nemen.

Het mag wel, maar hoeft bijna nooit. Als ze het doet, is het slim om dezelfde voorletter te houden, maar dat is gewoon een tip, vanwege adressering enzo.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat lijkt me onzin. Want je hebt het waarschijnlijk over een Arabische naam, waar het dan weer wel gebruikelijk is. Maar gezien je vriendin Nederlandse is, waarom zou ze een Arabisch islamitische naam gaan aannemen.

Heel Turkije en Indonesie zijn moslim, die hebben echt niet allemaal een Arabische naam. De meeste hebben een Turkse naam of een Indische naam in die landen. En dat terwijl ze toch echt moslim zijn, geboren en getogen.