hoeveel broers en zusters had jezus van nazareth?

familie

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Religie
9.7K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Volgens mij kan hij hoogstens halfbroers en -zusters hebben gehad. Er zijn geen andere kinderen van dezelfde vader bekend, toch?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Wij zijn allemaal kinderen van één Vader.

Het beste antwoord

In mattheus 13:54-56 staat: "En nadat hij in zijn eigen gebied was gekomen, ging hij hen in hun synagoge onderwijzen, zodat zij versteld stonden en zeiden: „Waar heeft deze man die wijsheid en deze krachtige werken vandaan? Is dit niet de zoon van de timmerman? Heet zijn moeder niet Maria, en zijn broers Jakobus en Jozef en Simon en Judas? En zijn zijn zusters niet allen bij ons? Waar heeft deze man dan dit alles vandaan?”

In feite zijn het natuurlijk halfbroers en halfzusters. Jezus had dus vier halfbroers, en omdat er over 'zusters' wordt gesproken, zijn het er in ieder geval twee.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

De Bijbel zegt dat Jezus vier broers had: Jakobus, Jozef, Simon en Judas (Matteüs 13:55). De Bijbel zegt ook dat Jezus zussen had, maar zij worden niet bij naam genoemd en ook hun aantal is onbekend (Matteüs 13:56).
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Jezus had op zijn minst zes jongere broers en zusters.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Reddie
12 jaar geleden
@thijs1812, zijn rechterduim.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Nou, jou antwoord zegt ongeveer hetzelfde thijs1812, 4 broers+minstens 2 zussen, anders spreek je niet van zussen. Dat is dus minstens 6.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
+