Wat betekent John 3:16 ?

Ik weet dat het iets met het geloof te maken heeft.
Vele jaren geleden zag je het vaak bij sportevenementen.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Religie
2.7K

Antwoorden (5)

John is de engelse naam voor het bijbelboek Johannes. Het is dus johannes 3, vers 16
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
had er meteen het vers zelf even bij gezet!!!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
hoe kom je hier bij?
Want alzo lief heeft God de wereld gehad dat Hij Zijn enige Zoon gestuurd heeft om de wereld te verzoenen met Hem. Het wordt de kern van het evangelie genoemd en daarom ook zoveel geciteerd.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Johannes 3:16 - Nieuwe Bijbel Vertaling
Want God had de wereld zo lief dat hij zijn enige Zoon heeft gegeven, opdat iedereen die in hem gelooft niet verloren gaat, maar eeuwig leven heeft.
fremar
12 jaar geleden
John 3:16, Johannes 3:16 is een openlijke uiting van geloof waar de Honkbalspeler Rollen Frederick Stewart mee begonnen is en die dus door meerdere sporters is overgenomen.

Het is echter de vraag of het voor Rollen Frederick Stewart echt begreep waar het om ging;

"Practise what you preach" was hem nogal vreemd; Stewart was geweldadig tegen zijn vrouw en heeft er in totaal 4 versleten. Ook heeft hij nog meer discutabel gedrag op zijn kerfstok staan.

De tekst waar Johannes 3:16 naar verwijst, is een soort 'beeldmerk' van een gelovige; Het drukt in één zin uit waar het om gaat: Dat God zijn zoon, Jezus Christus, naar de wereld stuurde, om de mensheid te redden van de zonde (dat is de neiging van mensen om in te gaan tegen Gods wil)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Jezus maakte met deze uitspraak duidelijk hoever zijn vader ,Jehovah’s liefde, zich tot anderen uitbreidt.

Hij zei: „God heeft de wereld zozeer liefgehad dat hij zijn eniggeboren Zoon heeft gegeven, opdat een ieder die geloof oefent in hem, niet vernietigd zou worden, maar eeuwig leven zou hebben” (Johannes 3:16).

Gods liefde voor de mensheid is zo groot dat hij zijn dierbaarste Zoon heeft gegeven zodat getrouwe mensen uit de greep van zonde en dood bevrijd kunnen worden en het vooruitzicht kunnen hebben eeuwig te leven.

Merk ook op dat het hier gaat om geloof te blijven oefenen.
Niet eens gered ,altijd gered!!!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
opdat een ieder die geloof oefent aimeetje
ik zie nergens in vertalingen staan dat je geloof moet blijven oefenen
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
(Johannes 8:31) . . .„Indien GIJ in mijn woord blijft, zijt GIJ werkelijk mijn discipelen,
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Beste zonneschijn, welke Bijbelvertaling lees jij?
Adriaanv: 'oefenen' in de betekenis van 'beoefenen', dus er mee bezig blijven, altijd, onder alle omstandigheden. Natuurlijk kan dat alleen met kracht van God.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
de statenvertaling e.a maar over blijven oefenen ? over welke vertaling spreek je dan en wat een verschil in uitleg komt er dan !!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Bij mij staat bij Johannes 3:16 dit: 16 Want alzo lief heeft God de wereld gehad, dat Hij Zijn eniggeboren Zoon gegeven heeft, opdat een iegelijk die in Hem gelooft, niet verderve, maar het eeuwige leven hebbe. Statenvertaling.net