Uit de bron van mediacourant.
http://www.mediacourant.nl/?p=40078
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (5)

Volgens de meets recente steekproeven van het CBS beschouwde in 2007 28% van de bevolking zich als katholiek, 19 procent als protestant (hervormd, gereformeerd of luthers), 5% als moslim,[1] 4% rekende zich tot een andere religie (hindoes, boeddhisten, joden en kleinere (orthodoxe) christelijke kerkgenootschappen) en 44% - de grootste groep - tot geen enkele religie

Dat zou dan dus uitkomen op 56% gelovigen in Nederland
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
100%. We geloven allemaal ergens in, onze diepste overtuigingen, atheïst of mormoon zijn niet bewijsbaar.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
'T gene waar mensen die geloven in geloven, is ook niet bewijsbaar.
Ha, die Spencer;

Aan de genoemde cijfers heb je alleen wat als mensen die aangesloten zijn bij een erkende religie als gelovig worden bestempeld. Volgens mij is dat een fout uitgangspunt, want er zijn vast wel mensen die lid zijn van zo'n genootschap en nergens in geloven en genoeg mensen die barsten van het geloof maar nog nooit bij welke religie dan ook aangesloten zijn geweest.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
'T woord 'gelovig' is uiterst subjectief. Er is geen eenduidig antwoord mogelijk op deze vraag.
De vraag 'hoeveel % van de Nederlanders' is geregistreerd als zijnde aangesloten bij een bepaalde geloofsovertuiging' is wel te beantwoorden waarschijnlijk - maar da's een heel andere vraag.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
100% min een enkele enkeling...

Mensen die geloven en mensen die niet geloven, geloven, alleen mensen die weten geloven niet... Dus 100% min een enkele enkeling...