Zijn alle mensen en dieren van na de zondvloed het product van inteelt?

Noach had op zijn ark 1 setje van elke diersoort mee. Aangezien alle dieren die er nu zijn niet zijn uitgestorven in de tussentijd, stammen we dus allemaal af van de kinderen van Noach die het met elkaar deden? En waarom was dat toen niet schadelijk en nu wel?

Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
in: Religie
1.7K

Antwoorden (3)

Als je in de zondvloed gelooft tja, dan zou het inteelt zijn. Maar dit kun je ook doortrekken naar het scheppingsverhaal. Er waren immers maar 2 mensen Adam en Eva.
Hun kinderen zouden dan ook aan incest moeten gedaan hebben.
Echter Adam en Eva hebben, volgens Genesis , maar 3 kinderen gekregen.
En vreemd genoeg 3 zonen. Abel, Kain en toen Kain Abel had vermaard kwam er nog een zoon Sem.
Hoe dat dan verder is gegaan en waar wij dan vandaan komen is mij een raadsel
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Klinkt heel logisch idd!

Aan de andere kant, als God een compleet universum kan scheppen met alles erop en eraan, heeft Hij hier ook vast een oplossing voor gehad.

En... inteelt is nu heel negatief, ik kan me voorstellen dat het duizenden jaren geleden anders was. Zeker als je bedenkt dat stammen en families heel close en op zichzelf waren.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Het verhaal over de ark van Noach is volgens mij even symbolisch bedoeld als het verhaal over Adam en Eva. Daarmee geef ik geen waardeoordeel, ik meen alleen dat je niet alles letterlijk kunt nemen. Hoe heeft Noach bijvoorbeeld alle dieren en zijn mede-opvarenden te eten moeten geven? Leeuwen eten vlees, olifanten zijn herbivoren en ga zo maar door. Hoe kwam hij aan al dat verschillende vodsel, vaak van dierlijke oorsprong? Waar moest hij dat opbergen en hoe moest alles vers worden gehouden?