Wat staat er op de foto van een identiteits bewijs van iemand die een burka draagt?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Religie
1.3K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Vroeg ik me ook al eens af, en dan daarnaast nog: Stel diegene draagt op de foto wel of geen burka (maakt niet uit) Hoe herken je diegene dan als je hem/haar ziet lopen?
Ritsuka
12 jaar geleden
In welk land?

Het beste antwoord

Het maken van foto's van mensen of dieren is volgens sommige stromingen van de islaam feitelijk niet toegestaan, omdat God verbiedt om te proberen Gods schepping te evenaren. Een foto of beeld zal altijd een slechtere weergave zijn van hetgeen God schiep.

Echter, indien het gaat om identificatiedocumenten kunnen er zonder problemen foto's worden gemaakt, dus ook van vrouwen zonder boerka die zich willen bedekken voor een (zeg maar) boze buitenwereld. De foto wordt slechts gebruikt ter identificatie.

Ik kan me wel voorstellen dat de betreffende vrouw een hoofddoek draagt, waarvoor de gewone regels gelden voor het dragen van een hoofddoek, dus de oren moeten zichtbaar blijven.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Een foto van die persoon zonder burka.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Gewoon het gezicht je bent verplicht om net als iedereen gewoon op de foto te gaan dus zonder gezicht bedekende kleding
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Burka mag niet, hoofddoek wel. Zie link voor de voorschriften.

http://www.willemwever.nl/vraag_antwoord/de-maatschappij/hoe-maken-ze-van-vrouwen-met-een-hoofddoekboerka-een-goede-pasfoto