Zijn er Bijbelse profetieen omtrent de toekomst van Europa ? en hoe zien verschillende stromingen beknopt de uitleg hiervan..

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Religie
1.2K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dit geloof je toch niet werkelijk, Adriaan?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Er zijn altijd al climaxen geweest en er zullen er nog vele volgen. Niks nieuws onder de zon. Jullie gelovigen hebben al zo vaak geroepen dat er van alles zou gebeuren, maar altijd bleek het weer eens niet te kloppen. Wat gebeurt er vervolgens? Men schuift het doodleuk een paar jaartjes op en roept nog steeds hetzelfde...
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik zou me er niet zo druk om maken. Wat er ook gebeurt, als je vertrouwen hebt in God, kom je altijd goed terecht. Doe wat je denkt te moeten doen en zelfs als je doodgaat, dan kom je goed terecht!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat klopt. Wat wil je daarmee zeggen? Lekker door blijven roepen over het vergaan van de wereld, ook al klopt het niet?

Antwoorden (2)

Oeh.. kort stukje tekst om hierop in te gaan.
zijn de meningen ook zeer over verdeeld.

Als wat meer evangelische Christen geloof ik:
We leven nu in de voeten van ijzer en leem
( daniel 2 vs 33 ) in europa.
Dit is het herstelde Romeinse Rijk.
Ijzer en leem mengen niet - zo mengen ook niet
deze europese volken.

De banken zouden weleens onderdeel kunnen worden van de overheid. Want mensen zullen een soort chip onderhuids krijgen om te kunnen betalen
Opb 13 vs 16-17

De macht zal verder centraliseren en de problemen op lange termijn sterker toenemen.
Een sterk leider zal op sluwe manier opstaan en de macht grijpen in Europa. Hij zal hoogmoedig zijn en vele problemen oplossen en worden aanbeden.
Hij zal een dodelijke aanslag overleven Zach 11 vs 7 en Opb 13 vs 3 .Zijn dodelijke hoofdwond zal op een wonderbaarlijke wijze genezen.

Deze persoon zal "‘de antichrist"’ zijn. Hij zal de christenen die over zijn gaan buitensluiten / vervolgen.
Waarschijnlijk krijg je 1 valse wereldreligie vanuit Rome
Hij zal succes vol zijn en een oplossing bieden voor de problemen in het Midden-Oosten, vooral in verband met de stad Jeruzalem; een oplossing die bevredigend zal zijn voor de islamitische Arabieren, ja, voor de gehele wereld en voor Israël. Hij zal namens zijn achterban een verbond met het volk van Israël sluiten, dat de Bijbel voor Israël een verbond met de dood noemt.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Hallo, ik ben Christen en houd me ook met dit onderwerp bezig. Laat de bijbel even voor wat het is.. Ten eerste geloof ik niet meer in de kerk. Niet in de evangelische, katholieke, protestante k geloof niet in de islam of wat dan ook. Godsdiensten zijn er om macht uit te oefenen.angst te creeeren en buiten binnen te halen.Zoek ten eerste dit hele onderwerp eens op bij google, best interessant en heel herkenbaar!Je moet de bijbel als volgt bekijken; de teksten zijn jaren geleden geschreven toen men alles anders uitdrukte.. als jij bliksem ziet, zie jij wetenschap.vroeger zagen ze een fel licht uit de hemel komen met een hoop kabaal en dit was de stem van God.Zo ook met de profetieen.
Het is wetenschappelijk te bekijken(al geloofd 3/4e vd wereld het niet,ondanks dat NASA en alle landen inmiddels toegeven!!!, maarja.wie bekijkt deze nieuwsberichten nou )
Na maanden research en een grote open mind ben ik van mening dat het enige 'meer' na dit leven te maken heeft met het universum, licht, energie, etc etc.. Het is ook logisch want in de afgelopen 10 jaar, maar zeker 2 jaar is er zoveel (uit)gevonden maar dat krijgen we niet te zien op het nieuws. Logisch want dan zou men anders denken en het systeem instorten. (profetie uit de bijbel toch?)
WESTeuropa gaat vallen door oorlog. Wanneer Europa valt (en ik vind dit best eng.lijkt erop dat dit niet lang meer duurt) gaat er een oorlog onstaan. Amerika gaat zich ermee bemoeien en zal zich mengen met heel Amerika (zowel noord als zuid) Zij zullen strijden tegen landen zoals India.. Rusland daarintegen dreigt de hele wereld plat te gooien zoals voorspeld.Zij hebben technologie om aardbevingen en dus ook tsunamis op te wekken.Amerika zou bezwijken aan een tsunami.. Die streek weer door vuur..Die streek door de aarde (aarbevingen) en zo gaan ze de wereld af.Wat nog niet is kunnen we niet beamen,maar nieuwsberichten komen toch aardig in de buurt.
de voorspelling luid als volgt: Wanneer 1 3e van amerika vergaat (spannend,met die weersveranderingen en dreigingen in amerika) zal het slechts nog 3 dagen duren. de 3e dag komt de zon niet meer op.en KABOOM!Het wordt beschreven in 7 trompetten met een werking van weeen (steeds heviger).
Of dit gaat gebeuren is nog maar de vraag..Na al mijn research komen veel dingen in de buurt.. en komen ze toch nooit overeen. Misschien wordt het inderdaad gewoon een andere wereld, waarin de mens anders is als 10 jaar geleden..Geen schulden meer,de val van het rijk.We weten het niet.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Google Rusland, Google geruchten over een samenwerkingen tussen Noord en Zuidamerika met als doel: oorlog.. Google alles eens na.. Heel interessant;)