Omdat wij ons daar een voorstelling van kunnen maken
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Omdat we geen andere termen tot onze beschikking hebben. Zelfs ons voorstellingsvermogen moet zich bedienen met wat we al kennen.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
misschien is het een betere vraag waarom de Aarde nooit in Hemelse termen wordt beschreven?!
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
De hemel is het woord wat weergeeft waar we na dit leven naar toe gaan als we een leven leiden dat in een positieve balans uitslaat.

Niemand is daar ooit geweest, dus kan het ook niet beschreven worden.

Of het een andere dimensie is, een andere planeet of een geestelijk bestaan, dat weten we dus niet.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Als mens willen wij '' als god zijn'' . Alles maar dan ook alles willen we met ons kleine verstandje begrijpen. Vandaar dat we proberen om zo dicht mogelijk bij de waarheid uit te komen. Door onze beperktheid lijkt het dan soms een beetje knullig, wat we zeggen.

De Hemel is de plaats die God heeft voorbereid voor hen die Hem liefhebben. Dit zal een '' ruimte'' zijn die wij thans niet kennen, een kleine voorstelling van maken wel. In openbaring wordt gesproken over een neerdalende stad. met maten als 2100 km lang, breed en hoog, vat je hem......
Er zijn een heleboel mensen die een bijna dood ervaring hebben gehad, welke een kijkje in de hemel mochten nemen. Straten van goud, een eigen huis om in te wonen, water zo helder als kristal (ben je wel eens in een grot geweest, daar is het water kraakhelder, alsof er helemaal geen water in zit), helderder kunnen wij ons niet voorstellen. Het zal er goed zijn.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Omdat je de Aarde moelijk in Hemelse termen zou kunnen beschrijven. Te aards.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Op aarde zit jij ook samen met de andere gelovigen continu god te loven in gezang? Denk dat de hel heel wat aardser over komt. Daar hoef je tenminste niet de hele tijd aardig te doen.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Omdat wij aardse wezens zijn die zich slechts een voorstelling kunnen maken van wat hemels is.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Hebben we andere termen dan aardse termen tot onze beschikking dan?