Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Geeft de Bijbel, Thora of Koran een beschrijving van het uiterlijk van Adam en Eva?

Dus hun huidskleur, haarkleur, lengte, kilo, gezichtsvorm etc etc.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Religie
5.1K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik neem aan dat ze nog geen weegschaal hadden die precies het aantal kilogram aangeeft van hun gewicht. Of een meetlat van 0 tot 200 centimeter.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Met kilo bedoel ik meer de omvang, dus; breed, dik, slank etc etc.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ongetwijfeld, maar dat staat er niet ;)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
vanwaar de vraag?

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (6)

Nee Serenay, die boeken zijn v.w.b. 'specificaties' over dat koppel vrij vaag! Óók over meerdere zaken trouwens....
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Geen bijbel, Thora of Koran kan beschikken over het uiterlijk van Adam en Eva. Waarom niet?

De bijbel is net zo'n verhaal als koning Arthur en de ridders van de ronde tafel.

Poging tot verklaring:
Als Adam en eva de eerste mensen op de wereld waren, hoe is dan de wereldbevolking opgang gekomen zonder incest?
De bijbel zegt zelf dat incest zonde is.

Volgens het scheppingsverhaal stammen alle mensen van één mensenpaar, waar alle Oud- en Nieuwtestamentische leerstellingen op gebaseerd zijn.
In 1 Kor. 15:45 lezen we dat Adam de eerste mens was en de eerste vrouw kwam uit zijn rib.
God was duidelijk niet begonnen met een hele groep.
Ook lezen we in Genesis 2:20, dat toen Adam naar de dieren keek, hij geen hulp voor zichzelf kon vinden - er was er geen een van zijn soort.

Nadat Kaïn Abel had vermoord moest hij vluchten. Voor wie vluchtte hij? Voor zijn vader of voor de mensen die er al bestonden?
Genesis 4: 16-17 passage: En Kaïn ging weg van het aangezicht van God en woonde in het land van Nod, ten oosten van Eden.
En Kaïn bekende zijn vrouw en zij werd zwanger en baarde Henoch: en bouwde een stad en hij noemde de naam der stad naar zijn zoon Henoch. (het Hebreeuwse woord voor stad betekende toen "ommuurde"of "omheinde kampement".

Een stad bouwen alleen voor vrouw en kind lijkt mij voorzichtig uitgedrukt te behoren in het land der fabelen.
Met alleen maar deze geschreven zogenaamde feiten te benoemen wil ik alleen maar aangeven dat we het hier hebben over onmogelijke waarheden met wel het begrip van het ontstaan van het verhaal daarvan in die tijd.

Om een lang verhaal kort te maken moet het hierbij duidelijk zijn, dat er niemand ooit in staat geweest is om Adam en Eva te omschrijven van hoe ze er uitzagen ten eerste omdat ze er nooit zijn geweest, en ten tweede, omdat de mogelijke aanschouwers nog geboren moesten worden.

Vergeet de blinde gelovige voor het gemak maar dat het schrift nog uitgevonden moest worden?
Ongelooflijk voor mij wat een geloof kan tewerkstellen.
Ik ga er niet met meer argumenten op in daar ik al ervaren heb dat er anders hele volksstammen op je afkomen.

Tot zover is dit gewoon mijn inzicht aan de hand van de voorliggende feiten.
Voor de liefhebbers onder ons: Adam was dan wel de mooiste man die er heeft bestaan, maar Eva is de vrouw die ik elke dag mis.

Leuker kan ik het niet maken.

Toegevoegd na 14 uur:
Sorry voor de laatste alinea. Het is mijn wijze van humor.
Zoals ook: Ik geloof niet in een God, maar ik mis hem wel!
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja, ik heb verder gedacht. Of de zoon van Adam met z'n 400 jaar bij zijn zus van 200 jaar een kind verwekt; daarmee blijft het incestverhaal stand houden. Maar het zat natuurlijk anders.
Waar kwam volgens jou de snel groeiende populatie vandaan?
Bij het ontstaan van de moderne mens heeft vermenging met andere mensensoorten een rol gespeeld.
de Neanderthaler en de Homo denisova hebben een belangrijke bijdrage aan het menselijk DNA geleverd.
Ons afweersysteem is grotendeels van hen afkomstig.
Klopt! De Homo sapiens hebben dezelfde voorouders.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Mijn bewondering voor jouw vasthoudendheid. Goed zo!
De Neanderthaler was gewoon een modern mens met een nihil verschil zeg je. Klein vraagje nog...
Wat is nu dan de volgorde van ontstaan van deze Hominiden ?
1) Adam-Neanderthaler-mens.
2) Neanderthaler-Adam-mens.
Of is er een andere mogelijkheid.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat incest een zonde is betekend niet dat het niet wordt gedaan. God had Adam en Eva als perfect beeld gemaakt, Zijn evenbeeld. Maar Adam en Eva aten van de verboden vrucht, verleid door de duivel. Daardoor zijn het niet meer God Zijn idealen.
Je kunt het vergelijken met vandaag..Incest is nog steeds een zonde, maar het gebeurd nog steeds.
Dat het een zonde is betekend niet dat die mensen het in die tijd niet deden.. Conclusie op je eerst alinea ''Poging tot verklaring:
Als Adam en eva de eerste mensen op de wereld waren, hoe is dan de wereldbevolking opgang gekomen zonder incest?
De bijbel zegt zelf dat incest zonde is.'' Simpel: door incest..
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Hallo die Adriaan. Godsdienst is een levensspel van de zwarten tegen de witten. De zwarten kunnen nooit van de witten winnen omdat de witten zelf steeds nieuwe spelregels bedenken waardoor de zwarten gedwongen zijn om het op te geven.
Zwart begint; wit wint.
Er wordt getoverd met ontwijkende antwoorden.
Mijn vraag was simpel, waar staat Adam in het rijtje?
Mijn conclusie uit jouw antwoord is dus:
Neanderthaler - Adam - Mens.
Al vóór de mens was de Neanderthaler al voor 99,8% moderne mens.
Hij was niet dom en begroef zelfs zijn doden.
Dus God hoefde nog maar voor 0,2% de menselijke geest in te blazen om er een geweten aan toe te voegen.
Volgens jouw theorie zou de Neanderthaler een mens zijn zonder geweten. Met deze conclusie ben je het natuurlijk niet mee eens; maar het is toch wat je eigenlijk zegt.
Volgens mij had de gemiddelde Neanderthaler een geweten dat eerlijker was als dat van de mens nu.
Liegen bestond nog niet; dat hebben wij uitgevonden om er onterecht voordeel uit te halen.
Om je gerust te stellen; de Neanderthaler was geen familie van ons maar was een van de vele soorten mensachtigen die het niet gered hebben.
De Homo Sapiens leefde 40.000 jaar geleden in Europa samen met de Homo Neanderthalers.
Uit het DNA is gebleken dat er wel onderlinge paringen hebben plaatsgevonden. Zij zijn uitgestorven.
Wij hebben het kunnen redden omdat we een gesproken taal hebben ontwikkeld en later zelfs nog het schrift.
Dit was de sprong voor ons in het heelal. Genoeg stof tot nadenken.. denk ik.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Adriaan, ik vind het goed dat je geloofd in God, dat doe ik ook, zonder meer, maar waarom zeg je dan dat Adam voor de gelovige 1 dag oud was? Dat staat nergens. Het antwoord ligt nog in het midden.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Wit wint. Precies zoals ik het in een eerder bericht voorspeld had.
Gods wijsheid is verborgen voor de wijzen, onthuld aan de eenvoudigen.
Zo schaart "adraanv" zich onder de wijzen.
Met opmerkingen over onlogische optekeningen van de Bijbel wordt je beschuldigd van hoogmoed.
Komt men met al hun wijsheden er niet aan uit; dan gooit men het op een wonder. Niet eerlijk, maar dat zijn de regels.
Èèn voorbeeltje nog voor de liefhebbers: 1:20-4e dag. Schepping van zeegedrochten, levend gewemel in water en gevleugelde dieren. 1:25-5e dag. Schepping van wilde, tamme en kruipende dieren. 1:27 God schiep de mens. 2:1-7e dag. God ruste van al het werk. (Hij kon alles; dus ook geestelijk moe zijn) 2:15 Mens werd door God in de tuin van Eden geplaatst om die te bewerken(nu al gestraft?) en te bewaken (voor wie? er was nog niemand) 2:18 Niet goed dat de mens alleen blijft; een passend hulpje maken. 2:19 Uit klei werden toen pas alle dieren en vogels gevormd. (Neanderthaler zat er nog niet bij!). 2:21 De klei was schijnbaar op en daarom moest er een rib van Adam gebruikt worden om er vlees op te zetten om er Mannin (Eva) van te maken.
(Hè.. De dieren waren toch al geschapen op de 5e dag?) Zo staat de Bijbel vol met waar de eenvoudigen van geest (laat ons zeggen, de natuurlijk denkende geest) zich over over verbazen.
De wegen van God zijn ondoorgrondelijk en dat gen is doorgegeven aan de wijze gelovigen.
"Geloof je niet in wonderen, dan maken we je wat anders wijs" is de leuze.

Dit was maar één facet van de vele onmogelijkheden.
Ik wou al niet meer reageren, maar kon het even niet laten.
Nu stop ik er ècht mee want het eigenlijke antwoord op de vraag van "Serenay" wordt hier er niet duidelijker op. De Groeten. Cf.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Grappig hoe gelovigen zich blijven vastklampen aan ontwijkende antwoorden of dat God niet te verklaren is. Quote van Adriaanv:De polulatie groeide snel omdat men destijds lang gezond bleef en heel oud werd. De aarde was een soort broeikas.
Men kon veel en veel langer kinderen krijgen als nu.
Na de zondvloed zou de mens nog maar max 120 jaar worden. Deze 120 jaar klopt ook wetenschappelijk. Waar haal je deze onzin vandaan???
Het is wederom een hersenspinsel om te proberen het creatie verhaal enigszins geloofbaar te houden. Uiteindelijk is het discusseren over creatie of evolutie nutteloos, omdat er als darwinist niet tussen te komen is.
Simpelweg het valt niet te begrijpen, omdat God het zo wilt.....
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Hoe kan je weten dat deze tekst duizenden jaren oud is?
Er is geen bijbel op de wereld die gedateerd kan worden op duizenden jaren, terwijl de oudste bijbel ( 4de eeuw ) gevonden is in de 19de eeuw.
Destijds waren er inderdaad al mensen ( zeldzaam ) die tegen de 120 jaren oud werden.
Er zijn nog nooit resten gevonden van mensen die 6000 jaar geleden leefden die veel ouder dan 40 werden, terwijl jij zegt dat het toen heel normaal was dat praktisch iedereen 120 jaar werd. De bijbel stelt ook dat de aarde het middelpunt van het universum is. En dat is zeker niet waar.
Jouw geloof die als basis de bijbel heeft is dus al bewezen gebaseerd op onwaarheden. En alleen omdat er rechtsdraaiende aminozuren bestaan, betekent niet dat meteen alles niet meer levensvatbaar is.
Leven onstaat uit de juiste combinatie van Koolstof, Watersof en Zuurstof ( althans leven op aarde )
Het is waarschijnlijk moeilijk te bevatten als de makkelijke oplossing voor leven gezocht word in een god.
Buitenaards leven zou ook een andere basis kunnen hebben aangezien het universum oneindige veelzijdigheid kent.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Over het wetenschappelijke uitleg van het onstaan van leven kan ik wel een hele muur van tekst plaatsen, het ging hier over de essentie, dus helaas voor jou heb je daarmee geen punt. Tja de cirkel in jesaja bewijs je nog steeds niets mee, omdat er voordat er bewezen werd dat de aarde rond is ( een bol dus ) mensen de aarde als een platte cirkel voorstelde.
Buiten dat wijk je af van wat ik uiteindelijk zei: "De aarde als middelpunt van het universum." Klakkeloos wat bijbelquotes slaat dus helemaal nergens op.
En de schrijvers die vermelden dat het aantal sterren ontelbaar is nou niet echt rocket science, een kind van 3 kan naar boven kijken en je dat vertellen. Daarom hekel ik geloof, het altijd maar weer met onzinnige en afdwalende teksten komen en dan doen alsof het de enige waarheid is.
Daarbij dan ook nog eens bewezen wetenschap afwijzen als leugens, omdat het niet klopt met wat er in die bijbel staat.
Kristal
12 jaar geleden
Adriaanv, jammer dat je het over Stuifjes leeftijd gaat hebben als die er anders over denkt dan jij.
Dat komt enigszins kleinerend over op mij.
Stuifje heeft een paar sterke punten om over na te denken En aan Carisf heb ik niets toe te voegen omdat hij precies juist die punten aanroert die het scheppingsverhaal voor mij heel duidelijk een (mooi) verhaal vol met symboliek maken.
Ik heb altijd al moeite gehad met juist die punten en ik kan het dan ook niet letterlijk nemen, wat overigens niets aan de inhoudelijke (symbolische) waarde van het verhaal afdoet.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Kristal, jij maakt dat ik even afwijk van mijn voornemens hier niet verder meer op te reageren.
Ik ontdek dat je ook behoort tot de nacht-mensen die net als uitvinders bij de denkers horen. Mijn ervaringen met goeie vraag is dat als je het over het geloof gaat, je zo goed als mogelijk probeert iets te formuleren, waarbij je zorgvuldig je woorden moet kiezen, anders word je door het forum gestraft. Het deed me goed dat er nog iemand is die inziet dat ik in wezen niemand probeert te aanvallen, maar eigenlijk met mijn poging, alleen probeer iemand tot een realistisch inzicht te laten komen met de werkelijkheid van nu. Het blijkt dat er wel zo'n 60 boeken of geschriften zijn van 33 verschillende schrijvers, waarbij er niet alleen de tegenstrijdige bewoordingen of inzichten niet corresponderen, en verhalen vaak dubbel of anders worden geformuleerd; kan ik het gegeven van veel aanhangers dat puur het opgetekende letterlijk moet geïnterpreteerd worden, niet onderschrijven. Alle optekeningen zijn geïnspireerd door God zegt men dan om discussies te voorkomen.
Het is mijn vader die dingen heeft meegemaakt in en na de oorlog, die niets meer van de geestelijken met hun Bijbel meer hoefde te weten.
Geestelijken die met de Duitsers heulden alsook de burgemeester, stonden na de oorlog in de rol van bij de goeden te horen, in de handen te klappen, toen naïeve of onschuldige meisjes die ooit werden beticht van omgang met een Duitse soldaat, werden kaalgeschoren en naakt door de stront van riolering moesten kruipen. Dit is het begin geweest van mijn kritisch denken over de maatschappij.
Het is maar een facet waarom ik ben zoals ik denk. Bedankt voor jouw reactie.
Kristal
12 jaar geleden
Carisf, ik ken het, mijn vader was jaren dwangarbeider in Kassel. Hij heeft daar veel meegemaakt en sprak daar maar enkele malen over tijdens zijn leven. Toch is hij altijd diep gelovig gebleven, evenals mijn moeder. En wat jij zegt:***Alle optekeningen zijn geïnspireerd door God zegt men dan om discussies te voorkomen.*** klopt helemaal.
Hoewel de gelovige zelf het niet om die reden zegt maar zij dat werkelijk geloven.
Ook ik zei dat toen ik nog jong was. Wanneer men het argument gebruikte om aan te geven dat bijbelboeken inmiddels zoveel malen vertaald en hergeschreven waren dat het niet meer kón kloppen, antwoordde ik dat God er wel voor zorgde dat die bijbelboeken juist vertaald werden...
Maar al vrij jong kon ik niet meer overweg met exact die bijbelteksten die jij hierboven aanhaalt. Het was en is altijd volkomen onlogisch voor me dat Kain bang was voor andere mensen toen God hem de wereld instuurde terwijl alleen Adam en Eva en hijzelf en misschien een groot aantal andere broers en zussen op de wereld waren volgens de Bijbel. En dat hij die stad bouwde... wordt vervolgd:
Kristal
12 jaar geleden
vervolg:
Maar goed, ik ken de manier van denken van veel gelovigen. Het heeft niet veel zin om hen te antwoorden in de hoop dat zij realistischer gaan denken, zij zullen zich juist nog heftiger vasthouden aan de ideeen van hun geloofsrichting. En dat is ook hun goed recht, ieder mag erover denken zoals hij/zij wil.
Het geloof uit zich vaak als een verregaande vorm van loyaliteit naar de God van hun geloofsrichting toe.
Het is te vergelijken met een moeder die blijft ontkennen dat haar zoon een dief is ook al is helaas helder en klaar bewezen dat hij enkele diefstallen heeft gepleegd.
Loyaal en trouw blijven tot het einde.
En aangezien men in de kerken nog steeds aangeeft dat de Bijbel het woord van God is, begrijp je wel dat alle commentaar daarop of kritiek wordt weerlegd als zijnde een regelrechte aanval op God.
En als je verder kijkt is het natuurlijk ook een manier om te voorkomen dat je gaat twijfelen, want als je dat gaat doen dan valt de grond onder je voeten vandaan en kom je in een gat terecht. Dat is erg beangstigend, temeer daar je dan bang bent om in de hel terecht te komen. Het kan dus meerdere redenen hebben om loyaal tot het uiterste te blijven.
Je dient te vertrouwen op God (en dus de Bijbel) ook al begrijp je het niet. Terwijl er ook staat: onderzoekt alles en behoudt het goede.
Maar dat kost veel moed. Dus Carisf, als je antwoord geeft om de gelovigen te bekeren gaat dat niet werken ;-)
Maar goed, dat wist je waarschijnlijk allemaal al.
Je antwoord is wat mijn betreft de beste.
Kristal
12 jaar geleden
Het zal voor iedereen anders zijn Adriaanv; ik kwam juist tot rust door religie totaal los te laten zodat ik de Schepper kon ontmoeten zonder "ruis". Toen viel bij mij de twijfel weg.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Adriaan, je zegt: ''Voor de wetenschap was Adam dus die leeftijd.
De werkelijkheid was anders hij was slechts 1 dag oud.'' Maar wat is de werkelijkheid? WAAR staat dat in de bijbel?
Er staat niet in de bijbel dat Adam 1 dag was, het kon ook zo zijn dat God Adam had geschapen en bedoeld had om hem de leeftijd van 25 (bijvoorbeeld) te geven.. Waar is je bron?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Godsdienst een zegen voor de mensheid? - In den beginne van de menswording moest ‘t zijn dat er Goden waren.
- Om deze gunstig te stemmen moest men de goden dienen. Hoe?
- Godsdiensten ontstonden elk naar zijn soort en de mengelingen daarvan.
- Zing, bid, offer en het geloof in een wonder.
- Religie is een eigenschap van de mens geworden met uitwassen van godsdienstwaanzin die niet meer ophoudt.
- Ik geloof niet in een God, maar ik mis hem wel.
- Hoe minder geloof, hoe meer ruimte voor de wetenschap
- Ontdoe je van het primitief geloof. Dit geeft vrijheid.
- Een muur tussen de creationisten en evoluïsten. Verruim je inzicht door het overdenken van:
• Geloof is een ontwikkelingsstoornis.
• Hoop is een factor van ons overlevingsinstinct.
• Liefde is een menselijke factor gebaseerd op vertrouwen.
• Geluk bestaat niet; wel blije momenten.
• Er zijn vele waarheden; maar één werkelijkheid. - Beste mensen stop in Godsnaam deze discussie.
Fc
Adam en Eva waren de eerste geschapen mensen, naar het evenbeeld van God. De gehele mensheid, dus met alle uiterlijke beschrijvingen van vandaag de dag, is uit hen voortgekomen. Nee, de bijbel is op bepaalde gebieden vaag, of niet-specifiek. Maar alleen daar waar het niet nodig is of er niet toe doet. Daarom kan God een God zijn van ieder mens op aarde en bijvoorbeeld niet alleen van kleurlingen of blanken. Je kunt je voorstellen dat ze wel een kleurtje hadden, als het klimaat in daar in die tijd in die Tuin van Eden zo was als het klimaat daar nu is. Denken dat ze, netzoals Jezus bijvoorbeeld, blank waren zoals zovaak afgebeeld, is hoogst onwaarschijnlijk
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat wordt ook gevraagd. Ik benader het vanuit mijn visie. Dat wil niet zeggen dat wij of een van ons gelijk moet krijgen. Ieder zn mening ;-)
Het Hebreeuwse woord voor Adam heeft als bijbetekenis rood, omdat een bijna identiek Hebreeuws woord "rood" of "bloeden"betekent. Mogelijk hadden Adam en Eva dezelfde huidkleur als de oorspronkelijke Indianen.
Maar zeker weten kunnen we dat niet, omdat de Bijbel daar geen enkele mededeling over doet.

In de Koran staat wel iets: Allah schiep Adam met een lengte van 60 el. Waarschijnlijk wordt daar met een el iets anders bedoeld dan de ongeveer 52 centimeter die daarmee in de Bijbel aangegeven wordt.
(Lees meer...)
Amadea
12 jaar geleden
Je vraagt naar de Tora, Bijbel en H. Qur'aan. Toch zijn er voor de joden en de moslims méér dan alleen die Boeken. Zo zijn er de Talmoed voor de joden en de Hadith voor de moslims.

Als je alleen kijkt naar de door jouw genoemde Boeken, kom je niet ver. Kijk je naar de Talmoed en Hadith, dan vind je aanvullende informatie.

In de Tora (en dus ook de Bijbel) wordt gesteld dat God de mens schept naar Zijn beeld. In de Bijbel vinden we zelfs evenbeeld. Dat kan een wezenlijk verschil opleveren. eerlijkheidshalve heb ik hier niet verder op doorgezocht.

De Talmoed vermeldt verder: zijn lichaam reikt van de aarde naar de hemel (of van het ene einde van de wereld naar de andere) vóór de zonde hem deed krimpen (Hag. 12a, Talmud Sanhedrin 38b traktaat). Hij was van extreme schoonheid en had een helderheid als de zon (BB 58a). Zijn huid was een heldere kleed, glimmend zoals de nagels. Toen hij zondigde verdween deze helderheid en was hij naakt (Targum Yer Gen. iii 7;.. Genesis Rabba xi. .)

Volgens de Targum Yer. Genesis ii. 7 nam God het stof van de heilige plaats (het middelpunt van de aarde) en de vier delen van de wereld, vermengd met het water van alle zeeën en God maakte Adam (vzmh) rood, zwart en wit (waarschijnlijk meer correct, gesteld door Pirke de Rabbi Eliëzer en xi. Chronicles of Jerachmeël , vi 7: botten en zenuwen wit; darmen zwart, bloed rood en de huid van het lichaam of de lever groen)

Rabbi Meir beschrijft dat God Adam gemaakt is van de stof verzameld uit de hele wereld, later aangevuld met: Adams hoofd is gemaakt van aarde uit het Heilige Land, het belangrijkste deel van het lichaam uit Babylonië en de verschillende lichaamsdelen uit verschillende landen" (Talmoed Sanhedrin 38a traktaat ev; vergelijk Genesis Rabba viii;. Midrash Tehilim cxxxix 5;... en Tan, Peḳude, 3, einde)

In de islaam is er een Hadith bekend die ook hier naar verwijst: God stuurt de engelen ( Djibrik en Mika’il ) naar de aarde om verschillende plaatsen op onze aardbol verschillende kleuren aarde te verzamelen voor de schepping van Adam (vzmh). De aarde weigert echter medewerking, waarop God deze taak geeft aan de onverschrokken Engel des Doods Izra’il. Hij komt terug met rode, witte en zwarte klei, een verwijzing naar de mensenrassen. Dat de mensen verschillende huidskleuren hebben is hiervan het gevolg. Ook andere eigenschappen van de mens, zoals karakter, intelligentie, lichaamsbouw etc. is hiervan het gevolg.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Lengte was tot aan de hemel. Dit kan ook de reden zijn dat ze de dinosauressen de baas konden zijn .Dat er geen botten zijn kan omdat overstomingen zijn geweest .Ze kunnen de (Met alle respect voor doden)de skeletten van Natali holloway niet eens vinden)
En Adam was profeet alle profeten hadden baarden.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding