Michael Jackson word 20 augustus officieel begraven. Niet een beetje laat voor iemand die zich tot de Islam had bekeerd?

Ik vind het sowieso een beetje laat om zo lang tot de officiële begravenis te wachten. En ze zullen in de VS ongetwijfelt goede redenen hebben hiervoor. Maar is het niet zo dat er bepaalde richtlijnen zijn, waarbinnen iemand na de dood begraven moet zijn? En zeer zeker voor iemand die zich tot de Islam had bekeerd?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Religie
1K

Het beste antwoord

Die richtlijnen zijn er zeker. Een begrafenis moet zo snel mogelijk plaatsvinden na overlijden. In islamitische landen gebeurt dit bij voorkeur nog diezelfde dag of maximaal de dag erop. Islamitische landen zijn hier ook op ingesteld.

In het geval van Michael Jackson was er een autopsie die alles enorm heeft vertraagd. Zijn geval is natuurlijk uitzonderlijk, maar volgens de islamitische regels uitermate onwenselijk. Was hij in een islamitisch land gestorven, dan had de begrafenis allang plaatsgevonden. Wellicht ook met enige vertraging, maar niet zoals nu het geval is.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (5)

Ik denk dat de islam hier niks mee te maken heeft, Voor wat ik begrepen had, was hij alleen maar islamiet wanneer het hem uitkwam en verder niet.
Dat hij nog steeds niet begraven (wat wel heel erg lang duurt) is, heeft puur te maken met de commercie. Er kan nog steeds grof aan hem verdient worden, dus hoe langer het duurt, des te beter voor diegene die nog wat willen verdienen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het bekende 'over lijken gaan' dus?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik denk dat niemand over een ander kan en mag oordelen in hoeverre iemand een islamiet, katholiek is of whatever. Dit is iets tussen hem en zijn 'schepper' en niet voor anderen om over te oordelen. En zeker niet als iemand al overleden is. Met een vinger wijzen naar iemand en zeggen dat hij zijn geloof niet voldoende of op de juiste manier praktiseert, vind ik een kwalijke zaak.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Beste Marita, dit is de manier hoe ik er tegenaan kijk. Of hij nu dood is of niet, dat veranderd niks aan mijn mening.
Ik heb die vent nooit gemoeten, een echte enge persoonlijkheid. Misschien laat ik dat een beetje te duidelijk merken, maar voor mijn gevoel is dit de waarheid.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
@Italklaas: Ik denk dat Marita op mijn 'over lijken gaan' reageerd;-)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
@Starbless: Denk het niet, ik liet me uit over M.J. zijn manier van het beleven der islam.
Maar het gaat toch "over lijken"? Zelfs voor een autopsie heb je niet meer dan een maand nodig, dus is het pure commercie en zelfs zijn familie wil de nodige graantjes meeplukken.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
@Italklaas en Starbless ;) Het gaat me er meer om dat ik er zwaar allergisch voor ben als mensen andere mensen aanspreken op hun manier van geloven. In veel religies zie je dit terug en dan denk ik bij mezelf: jij bent ook maar een mens, laat dat oordeel maar over aan degene die werkelijk kan oordelen. Snappie? :D
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik snap wel waar je heen wil, maar ben het niet met je eens. Hoe dan ook, even goede vrienden....
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Oh zeker weten, ik ben de laatste die om een meningsverschil iets in het persoonlijke trekt. Dus ja, even goede vrienden! :)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Familiekwaaltje van de Jacksons. Geld, geld en nog eens geld. +1
alles wat wij weten komt uit de media en dat moeten we maar met een korrel zout nemen omdat ze elke dag wat anders zeggen, dus alleen de naasten weten het werkelijk tot welke religie hij behoorde en OF hij nog wel een bepaalde religie had. het is helemaal niet duidelijk of hij zich ook daadwerkelijk tot de islam heeft bekeerd. het enige wat bekend is is dat zijn broer Jermaine zich heeft bekeerd tot de islam en hij enige tijd interesse erin heeft gehad. maar zijn denkwijze stemde nog heel erg veel overeen met de manier waarop hij was opgevoed. (dat maak ik op uit de prive filmpjes die ik heb zitten kijken en de dingen die hij daarin zei) zijn moeder en nog meerdere leden van de familie zijn nog steeds getuigen van Jehovah en volgens zeggen is ook de afscheidsdienst die ze in besloten kring hebben gehouden voor hem in die sfeer gedaan.

maar ik denk dat zijn uitgestelde begravenis niets met geloof heeft te maken, maar met de authopsies die gedaan moesten worden en het wachten op de uitslagen daarvan.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Natuurlijk is dat laat.
De familie kan het niet eens worden waar ze hem zullen begraven. De ene helft (Jermaine en co.) wilden Neverland,
de anderen juist niet, om Graceland-achtige toestanden te voorkomen.
Het schijnt nu de Forest Lawn Memorial te worden, waar veel beroemdheden liggen begraven.
14 jaar geleden
He, hij was tot de islam bekeerd, niet zijn naasten. Dus die hoeven zich niet daaraan te houden.
Zeker Joe niet.

Toegevoegd na 11 uur:
Dus het antwoord is nee.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het past allemaal goed in het plaatje van Jackson's leven: bizar en in nevelen gehuld.

Normaal gesproken wordt een overledene ter aarde besteld wanneer eventuele onderzoeken zijn afgerond.

In dit geval zal de familie een uitzondering hebben kunnen afdwingen. Het ging tenslotte om wacko Jacko.
Ook kunnen zij makkelijk het geld ophoesten om de vrieskist te betalen, en dat is zo'n 100 dollar per dag.

Wat ik wel kan begrijpen is dat het moeilijk is geweest voor de familie om te bepalen waar en hoe de begrafenis kon gaan plaatsvinden zonder dat hordes fans de zaak zouden gaan overnemen.
Maar evengoed is het allemaal ook wel flink uitgemolken.
En da's ook niet voor niks natuurlijk.

Maar nogmaals: Geheel in de stijl van Michael's leven!

Toegevoegd na 4 minuten:
En ik denk dat, of Michael nou Islamitisch, Jehova of Atheist was, het niets van doen heeft met de kermis die rond zijn overlijden is ontstaan.
Zelf had hij het vast graag anders gewild...