Kust de huidige paus, net als de vorige, ook de grond nadat hij uit een vliegtuig is gestapt?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Religie
2.2K

Het beste antwoord

Nee, dat doet hij niet.

De vorige Paus werd de Reizende Paus genoemd en inderdaad bezocht hij veel landen. Waarschijnlijk om dat meer kracht bij te zetten, kuste hij de grond. Toen hij in Nederland de grond kuste, lag er een sigarettenpeuk op de grond. Deze zie je nog vaak op de foto's van dit moment.

De huidige Paus is geen Reizende Paus. Hij reist wel, maar niet zo frequent als de vorige Paus. Hij kust ook niet de grond, zoals je verschillende keren zag bij aankomsten in verschillende landen, recentelijk Groot-Brittannië. Ook de Pausen vóór Benedictus de Zestiende kusten de grond niet.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

nee de huidige paus 'Benedict XVI' doet dit niet.

After he stepped off the plane, Benedict did not kiss the ground, as his predecessor, Pope John Paul II, often did during visits.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ik denk dat deze Paus alleen met veilige vliegtuigen vliegt om zeker te weten dat hij veilig aankomt , dan hoeft hij ook de grond niet te kussen