Regels over baard verven in Islam?

Op Internet circuleren filmpje waarin Osama Bin Laden te zien is met een zwart geverfde baard.
Voor zover ik mij kan herinneren wordt het zwart verven van een grijze baard afgekeurd. Wat zijn precies de voorschriften?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Religie
3.2K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Er circuleren op Internet ook heel veel foto`s van Bin Laden die met photoshop bewerkt zijn.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Goeie vraag verder.

Antwoorden (2)

Ja dat mag in de Islam. Zie hier:
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Zolang je zeker weet dat je niet doodgaat zolang de verf werkt is het niet erg. Maar het is voorgeschreven dat je zo dood moet gaan als je geboren bent. Dus dat verven als je in levensgevaar verkeerd is inderdaad een beetje gek. Maarja, door hem zijn wel meer regels met de voeten getreden die de islam duidelijk centraal stelt. Zoals deze: "Wanneer iemand je slaat, keer hem dan je andere wang toe".