Dat is een kaftan of een djellaba.
Amadea
13 jaar geleden
1] Een djellaba is een lang, losvallend gewaad met lange mouwen en vaak een soort capuchon. Het wordt tot op de enkels gedragen en heeft meestal een neutrale kleur. Het wordt met name in Marokko (Noord-Afrika) door mannen en vrouwen gedragen. Het is traditionele kleding voor Marokkanen.

2] Een kaftan is een lang traditioneel mannengewaad uit de landen ten oosten van de Middellandse Zee, zoals Turkije.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat heet een 'Qamis'.