Een hoofddoek dragen, wat heb ik daarvoor nodig? Kapje? Onderhoofddoek? Hoofddoek zelf!?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Religie
2.7K

Antwoorden (6)

Ik heb 2 moslims in de klas die ook een hoofddoek dragen.ik weet niet precies hoe ze het doen, maar ze hebben altijd een knotje in en dan doen ze een hoofddoek erover.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
er zijn veel manieren om een hoofddoek te dragen, traditioneel , modern of gewoon zoals men zelf mooi vind of functioneel..
vraag het ze gewoon zelf maak je direct contact..
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik denk dat het makkelijkste is om gewoon een knotje te maken en er een hoofddoek over heen doen. Ik denk dat het ook ligt aan de leeftijd.
Gewoon vrouwen of meiden die hebben het zo als de eerste afbeelding

En mijn oma (dus oudere mensen) hebben het zoals de tweede afbeelding

Toegevoegd na 3 minuten:
Mijn oma ziet er niet zo uit. Ik bedoel alleen het hoofddoek.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat mag je helemaal zelf bepalen. Er zijn nu zo veel soorten stylen, dus jij kan het zo mooi mogelijk maken. Zelf zou ik eerst een kapje gebruiken die bij de hoofddoek zelf past, dan een leuk sjaaltje met of zonder patroon. Als je wil nog ergens een leuke broche,
Het is heel moeilijk uitteleggen, maar je kan hrt heel simpel aan vriendinnen vragen die ook moslim zijn.
Succes :)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als je bij YouTube zoekt op 'hijab tutorial' vind je allerlei voorbeeldfilmpjes voor het omdoen van een hoofddoek in verschillende stijlen. Bijvoorbeeld deze hieronder:
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat moet met dit weer toch ontzettend warm zijn! Ik tel sowieso al 3 kapjes/doekjes.
En in-earphones zijn er dan ook niet bij?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Inderdaad. Ik zag in de lijst dan ook een paar tutorials voor 'summer drape' met de jubelende toevoeging dat je daar maar één doek voor nodig hebt.
Afhankelijk van wat jij prettig vindt en hoe jij je hoofddoek wil dragen. Bij de kleine winkeltjes kun je kapjes halen (Bone) die heb je in verschillende varianten..kosten 1 euro. Die zou je kunnen gebruiken en dan kun je kiezen voor een sjaal of hoofddoek voor er overheen. Kies je voor de hoofddoek, dan zou je de Bone ook weg kunnen laten. Ik adviseer je gewoon een Bone, sjaal en hoofddoek aan te schaffen. Vervolgens een beetje te experimenteren en uiteindelijk kom je in je zoektocht uit waar je wilt zijn. Zo heb ik het ook gedaan.