Ik ben met pasen in Londen en wil daar op zondag graag naar een kerk om een mooie, christelijke paasdienst mee te maken. Wie heeft er een tip?

Het gaat dan om een protestantse kerk (dus niet katholiek).

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Religie
2K

Het beste antwoord

In Engeland heb je vooral Anglicaanse kerken. Te kort door de bocht gezegd, is dat iets wat tussen katholiek en protestant in zit. (Zie bij bron een link naar de NL wikipedia bladzijde over de Anglicaanse Kerk)
Je hebt van de Anglicaanse Kerk twee 'types': de High Church en de Low Church, zoals ze dat noemen.
Bij de High Church kun je je het beste een soort dienst voorstellen zoals je bij ons bij een Rooms Katholieke viering vindt. Veel symboliek, rijk versierde kerken, een priester vooraan die volgens vaste formules handelt, het standaard in Engeland gebruikte hymnboek.
De Low Church is meer zoals onze wat vrijere protestante kerken: meer vrijheid in liedkeuze, een priester die meer lijkt op een evangelische dominee, persoonlijk geloof is belangrijker dan in de high church.

Ik zou dus zeggen bij de keuze die u moet maken:
Bedenk waarbij u verwacht meer aansluiting te gaan voelen: bij de high church of bij de low church. En zoek dan een kerk vlak bij de plek waar u verblijft, vraag hen of zoek op tot welke van de 2 deze gerekend wordt.

Mocht u echt niet naar welke dan ook Anglicaanse kerk willen, er is ook een Nederlandse kerk in Londen (oecumenisch), zie bron

Toegevoegd na 2 minuten:
(te snel op antwoorden geklikt, dit moet er nog aantoegevoegd worden:)
http://www.dutchchurch.org.uk/

Protestante kerken zijn te vinden op: http://translate.google.nl/translate?hl=nl&langpair=en%7Cnl&u=http://www3.imperial.ac.uk/pls/portallive/docs/1/48345702.PDF
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Helemaal mee eens, is echt een bijzondere kerk!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Maar dat is katholiek! En deze persoon vraagt juist om een protestantste kerk.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
@MissNestle is anglicaans is niet katholiek