Het verschil tussen hervormde mensen en mensen die leven volgens het islam op het gebied van lichamelijke verzorging, eten en drinken. en huishouden?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Religie
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Hervormd? Of bedoel je gereformeerd, of meer waarschijnlijk: reformatorisch? (=behoudend christelijk).
Zij hebben geen regels rond de dingen die je noemt, die bij de godsdienst horen. Misschien een voorkeur voor de vrouw als degene die (het grootste deel van) de huishouding doet maar dan heb je het wel gehad.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Is dit een huiswerk vraag?

Antwoorden (4)

Eten van varkensvlees, drinken van alcohol. Ik neem aan dat de cuisine van meeste islamieten ook zal afwijken van de hutspot-etende hervormde
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Hebben (meestal) geen huisdieren
Lopen niet met schoenen (die buiten gedragen zijn) aan in huis
5 keer per dag bidden = tot 5 keer per dag uw gezicht, handen, armen, oren en voeten wassen
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
De vraag is simpel gesteld, maar het antwoord is redelijk gecompliceerd. Er zijn weinig dingen die niet vastgelegd zijn in de Overleveringen (Ahadith) van de profeet Mohammed (saws). Dat betekent echter niet dat alles door iedereen gevolgd wordt.

Een paar voorbeelden: als je je nagels knipt, begin je rechts en sla je steeds een vinger over. Minimaal 1x in de 40 dagen knip je je nagels.

Dieren hebben een bepaalde functie. Honden zijn waakhonden en worden buitenshuis gehouden. Het speeksel kan je kleren onrein maken, waardoor je er niet meer mee kan bidden.

Eten doe je met je rechterhand, bij voorkeur zonder bestek, want dat deed de profeet Mohammed (saws) ook niet. Je linkerhand gebruik je alleen voor als je naar de wc gaat.

Als je een ruimte binnenkomt, zeg je 'selaam aleikum' (vrede met jou). Ook als er niemand aanwezig is, want er kunnen engelen aanwezig zijn.

Slaap zo laag mogelijk bij de grond, eet niet liggend, blaas niet over je eten (dan blaas je de duivel over je voedsel), zeg 'bismillah' (in de naam van God) voor je eet of drinkt etc. etc. etc.

Nogmaals, het wil niet zeggen dat iedereen dat doet, want er bestaat soms ook een meningsverschil over de Overlevering. Maar het maakt wel duidelijk dat er een verschil in de manier van leven is, maar over één ding zal iedereen het eens zijn: het draait om God.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Met betrekkingen tot 'hervormden' (voor zover die bestaan), het Christendom kent geen regels wat betreft deze zaken en laat het over aan ieders eigen geweten.

Veel christenen zullen een dag in de week (meestal zondag) wat meer rust inplannen en bijvoorbeeld minder huishoudelijke doen en uitgebreider eten.

Zaken als vasten komen wel voor, maar hier zijn geen regels voor zoals in de Islam met Ramadan.